Hoe Pon meer waarde haalt uit data

Bij het Datalab van Pon werken maar liefst 18 data scientists en AI-specialisten aan het slimmer maken van het handels- en sevicebedrijf.

In deze presentatie laat Kevin Haver met voorbeelden zien hoe zijn team algoritmes gebruikt om marketing, sales en operations effectiever te maken. Het bedrijf, dat we vooral kennen als auto-importeur, maar dat zich ook richt op het produceren van fietsen, graafmachines, trucks en motoren en de laatste jaren ook actief is op het gebied van deelmobiliteit, telt in totaal 90 bedrijven in 32 verschillende landen. Er werken 13.000 medewerkers op 450 locaties.

Het data-team helpt de Pon -bedrijven slimmer gebruik te maken van de enorme hoeveelheid data die beschikbaar is binnen de bedrijven en daarbuiten. De data scientists bouwen modellen, implementeren algoritmes en maken slimme analyses. Het team probeert het gat op te vullen tussen data aan de ene kant en de business aan de andere kant. Iedere woensdag is gereserveerd om te experimenteren met nieuwe technologieën en nieuwe ideeën, dus het is niet alleen ‘u vraagt, wij draaien’. Het datalab brengt ook zelf innovatieve ideeën naar de business.

Host: Stephanie Zuure (freelance-host, eigenaar van HumanToB en Chief van KULA)

Spreker: Kevin Haver (Datalab Pon)

Collectie: Emerce Digital Marketing Live!



Gerelateerde artikelen