Klantenservice is het nieuwe slagveld van marketing

Klantenservice is een belangrijk distributiekanaal om gepersonaliseerde marketingboodschappen te leveren. Een trend die volgens experts nog onvoldoende wordt omarmd.

Slechte ervaringen worden meer gedeeld dan goede ervaringen, tenzij je een uitzonderlijke ervaring biedt. Vaak is het goed om eerst te kijken naar het elimineren van die slechte ervaringen. Daarna kan er gekeken worden hoe je pad naar het bieden van een exceptionele klantervaring  eruit kan komen te zien. Wat kan er nog geoptimaliseerd worden?

In deze sessie lichten Wiebe Blankenberg (managing partner bij WeSquare) en Daniel Foppen, (CX Strategy voor customer service applicaties bij Oracle), de drie componenten toe die belangrijk zijn voor het succes om je marketingkanalen uit te breiden met klantenservice:
1. Aansluitende segmentatie van klantprofielen
2. Het reageren op klantenservice signalen en deze omzetten in waardevolle momenten voor marketing
3. Meer verkoop genereren door service.

Aan de hand van voorbeelden en cases diepen zij de drie componenten verder uit, zodat jij straks weet waarom klantenservice jouw nieuwe slagveld is voor marketing.

Host: Hielko van der Molen (Marketingconsultant en spreker)

Spreker: Wiebe Blankenberg (Managing director en cofounder WeSquare) & Daniel Foppen (Product strategy leader Oracle)

Collectie: Emerce Retail 2021



Gerelateerde artikelen