Geplaatst door MTH Makelaars

De 100% virtuele makelaar van Groot Amsterdam in tijden van corona

Een huis kopen tijdens de coronacrisis? Geen probleem! Met innovatieve bezichtiging methodes kunnen ze in Amsterdam de koper tóch een kijkje in hun toekomstige droomhuis geven. MTH Makelaars is al jaren de virtuele makelaar van Amsterdam en zorgt ervoor dat jij een bezichtiging kunt doen op veilige afstand, waar je ook bent.

Met de maatregelen van het RIVM omtrent het coronavirus leek het er even op dat de huizenmarkt een flinke deuk zou oplopen. Maar niets is minder waar. Nu veel mensen thuis zitten met meer vrije tijd, gaan zij toch op zoek naar hun nieuwe droomhuis of zetten zij hun huidige woning op de markt. De koop en verkoop van woningen gaat dus gewoon door, maar wel op een nieuwe manier.

‘Wij doen zelfs bezichtigingen vanuit het buitenland’
‘Wij zijn een jong makelaarskantoor in Amsterdam en maken al jarenlang gebruik van VR- tools. Dit bieden wij aan omdat we ook veel expats als klanten hebben. Op deze manier kunnen zij op ieder moment, bijvoorbeeld vanuit het buitenland, samen met ons hier de online bezichtiging doen’, aldus Bart ter Haar, eigenaar MTH Makelaars. Juist in deze tijd komt deze persoonlijke service en het gebruik van innovatieve tools ontzettend goed van pas. Waar andere makelaars sinds de uitbraak van het virus zijn overgestapt naar virtuele bezichtigingen via live stream of facetime, is dit een technologische tool die MTH al sinds jaar en dag aanbiedt. Zo kun kun je inmiddels de gehele portfolio van het kantoor virtueel bekijken, zowel op hun eigen website als op Funda.

Zet alvast een virtuele voet in je nieuwe huis
De website van MTH is uniek ingericht en helemaal VR-proof waarbij een VR-bril niet noodzakelijk is. De makelaar is hiervoor een partnership aangegaan met Droomhuis360, de medialeverancier voor de makelaardij, die ervoor heeft gezorgd dat jij als huizenzoeker jouw droomhuis van voordeur tot dakkapel geheel online kunt bezichtigen. Deze VR-functie is anders dan de reguliere 360 fotografie techniek die een ruimte slechts vanuit één punt toont. Bij MTH kun je echt virtueel door het huis wandelen en zo een ruimtelijker en gedetailleerder beeld krijgen van de woning. Dit is niet alleen belangrijk om alle hoeken van het huis te observeren, maar tevens om de sfeer van de woning middels de VR-tour te ervaren. Een huis kopen doe je namelijk voor een groot deel ook op gevoel en emotie.

De unieke service die deze samenwerking mogelijk maakt, zorgt ervoor dat MTH Makelaars als één van de weinige makelaarskantoren in Nederland volledig virtueel opereert. Jij bezoekt het huis via je telefoon, waar je ook bent, en de virtuele tour zorgt ervoor dat jij een volwaardige bezichtiging geniet op afstand. Dus ook in tijden van corona, kan jij als koper jouw droomhuis vinden.