Industry Wire

Geplaatst door Infor

Vienna House werkt samen met Infor aan digitaliseringsstrategie

Barneveld, 21 juni 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt aan dat het de Europese hotelgroep, Vienna House, helpt bij zijn digitaliseringsstrategie. Het bedrijf implementeert Infor Hospitality Management Solution (HMS) op 35 locaties om frontofficeprocessen te automatiseren en de gasten perfecte service te leveren. Infor HMS is een property-managementsysteem voor hotels dat uit een volledig geïntegreerde servicecentrale bestaat. Dit is de derde Infor-oplossing die door de hotelgroep wordt geïmplementeerd. Het bedrijf gebruikt al Infor d/EPM voor business analytics en Infor EzRMS voor het optimalisatie van de inkomsten en het rendement.

Het aanbieden van een complete set digitale diensten is een van de unique selling propositions (USP’s) van Vienna House. Gasten hebben via hun smartphone een scala aan diensten binnen handbereik, variërend van mobiel inchecken en uitchecken tot folders en reserveringen voor restaurants. Om de operationele processen in de frontoffice verder te automatiseren, heeft Vienna House een proefproject opgezet met Infor HMS in het Duitse hotel, Vienna House Easy Limburg.

De hotelgroep evalueerde verschillende oplossingen op de markt. Vanwege de uitgebreide taalondersteuning, de functionaliteiten van Infor HMS, en de naadloze integratie met Gustaffo.com, een Infor-partner die digitale conciërgediensten aanbiedt, kreeg Infor het contract toegewezen.

Vienna House heeft de flexibiliteit van de Infor HMS-gebruikersinterface gebruikt om voor de uitrol zijn eigen gespecialiseerde workflowsjabloon aan te passen. Alle locaties worden daar nu mee uitgerust. De taken worden vervolgens in de frontoffice afgehandeld, variërend van ad-hoc boekingen en reserveringen voor individuele gasten en groepen tot het in- en uitchecken en housekeeping-processen. Zodra een gast zich aanmeldt bij het hotel-WLAN, wordt hij automatisch doorgestuurd naar de Gustaffo.com-webapp, waar alle diensten in Infor HMS beschikbaar zijn.

“Digitalisering, ons speciale ontwerp en een diepgeworteld begrip van wat het betekent om een geweldige host te zijn, spelen een belangrijke rol in ons onderscheidend vermogen ten opzichte van onze concurrenten. Vooral digitalisering stelt ons in staat om alle contactmomenten voor onze gasten zo eenvoudig mogelijk te maken,” zegt Stefan Urdl, hoofd van IT bij Vienna House. “De geautomatiseerde processen in Infor HMS stroomlijnen de activiteiten, waardoor onze medewerkers zich kunnen concentreren op hun rol als gastheren.”

Daarnaast plant Vienna House al de volgende stappen met de combinatie van Infor HMS en Gustaffo.com. “We bieden ook reserveringen via Messenger-apps zoals WhatsApp of WeChat. In plaats van een app te moeten downloaden om speciale diensten te gebruiken, zoals in andere hotels, gebruiken onze gasten digitale kanalen waarin ze al actief zijn,” zegt Urdl.

Op deze manier implementeert de Groep consequent zijn strategie in alle drie de lijnen van de keten om te voldoen aan de stijgende verwachtingen van hotelgasten. Hotels onder het merk Vienna House omvatten individuele topklasse stad- en resorthotels; de eenvoudige hotels van Vienna House bieden een smart casual ontwerp. Vienna House R.evo wordt in 2019 gelanceerd met een combinatie van wonen en werken in trendy lofts en appartementen met volledig nieuwe digitale apparatuur.

“Met gasten de interactie aangaan op alle digitale contactpunten speelt een steeds belangrijkere rol in de hotelindustrie. Met Infor HMS ondersteunen we hotels bij hun digitale transformatie om te voldoen aan de serviceverwachtingen van de gast van vandaag,” zegt Stefan Bezold, Executive Sales Director DACH bij Infor. “Vienna House is een perfect voorbeeld van hoe de combinatie van ontwerp en digitalisering een nieuwe doelgroep kan aanboren van gasten die grote zakelijke kansen kunnen bieden.”

Over Vienna House

Vienna House gaat over ‘eindeloze verkenning’ en het herkennen van ware schoonheid in de eenvoudige dingen in het leven. De grootste hotelgroep van Oostenrijk bezit en exploiteert hotels, die allemaal hun eigen karakter hebben, maar dezelfde waarden delen en een gemeenschappelijk doel hebben: gasten inspireren. Hotels die deel uitmaken van “Vienna House” beslaan het luxe designsegment; deze omvatten individuele stadshotels die tijdloos design en een natuurlijke hoge klasse bieden. De “Vienna House Easy” staat voor een smart casual ontwerp; de stijl is casual, fris en ongecompliceerd. De Vienna House-lijn R.evo staat voor de nieuwe status-quo van ‘living and working on time’. Het bedrijf heeft momenteel 2.400 werknemers in negen landen. Vienna House is een geregistreerd handelsmerk van Vienna International Hotelmanagement AG. Voor meer informatie, zie: http://www.viennahouse.com/

Over Gustaffo.com

De missie van Gustaffo is om via messengers zoals WhatsApp, Facebook Messenger en Telegram diensten voor gasten te leveren, dat wil zeggen om gasten te bereiken via de communicatiemiddelen die ze dagelijks gebruiken.

Over Infor

Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 16.500 medewerkers en heeft 90.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht