Industry Wire

Geplaatst door Superminds

Innovatief gebruik van social media door de food service sector

De COVID-19 pandemie zorgde er wereldwijd voor dat de horeca zijn deuren moest sluiten. Om juist in deze tijd merkbetrokkenheid te stimuleren bij jongeren, die veelal online kochten en gebruik maakten van bezorgmaaltijden, zetten restaurantketen Vapiano samen met marketingbureau SUPERMINDS in op gamification op social media.

AR-filter van Vapiano

Marketingbureau SUPERMINDS ontwikkelde in opdracht van wereldwijde restaurantketen Vapiano onlangs een succesvolle social AR game: The Vapiano Slurp Game. Middels een filter moesten spelers zo veel mogelijk pastaslierten opslurpen. Door hun score te delen met de hashtag #SlurpToWin maakten spelers automatisch kans op een jaar lang gratis maaltijden bij een Vapiano-restaurant in eigen land.

De AR-filter is ontwikkeld door creatief marketingbureau SUPERMINDS uit Vught. Zij implementeerden in het spel alle kernwaarden van Vapiano: vakmanschap, saamhorigheid, authenticiteit en fun. SUPERMINDS heeft hiermee een campagne uitgedacht en ontwikkelt welke Vapiano letterlijk met hun fanbase verbindt.

Klein bureau werkt met grote spelers

De AR-filter van Vapiano was een groot succes en werd onlangs uitgelicht in een internationaal artikel van The School of Hospitality & Tourism Management, waar ook de gamification van bedrijven als McDonalds en KFC werden aangehaald.

Een eervolle prestatie voor een nog onbekend marketingbureau uit Nederland! Inmiddels is ook de tweede AR-filter voor Vapiano een feit; de Pasta Head Festive Filter: https://bit.ly/3lkJxHi voor Instagram https://bit.ly/3xDPiVp voor Facebook.

Met deze filter speelt Vapiano in op de feestmaand en de populariteit van face filters. Dankzij de filter heb je in een handomdraai een hoofd vol pastakrullen of een kapsel van spaghettislierten. Een face filter is een perfecte manier om met name de online generatie aan je merk te binden.

SUPERMINDS: creatief met resultaat

Als marketingbureau in merkbeleving werkt SUPERMINDS als creatieve partner voor onder andere internationale opdrachtgevers zoals Tarkett, Acer en Vapiano. SUPERMINDS opereert op het snijvlak tussen creativiteit en data. Hun concepten zijn altijd verzekerd van waarde en leveren aantoonbaar de beoogde resultaten. SUPERMINDS werkt doelgericht en streeft naar langdurige samenwerkingen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht