Yacht lanceert nieuwe merkcampagne

Diemen, 23 juni 2022 – Yacht daagt professionals uit gewoonten te doorbreken om verder te komen in hun carrière. Dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne die vandaag live is gegaan. Onder de noemer ‘Carrière maken door te breken met conventies’ belooft Yacht uitdagende opdrachten waar professionals grenzen kunnen verleggen. De detacheerder gelooft dat professionals hun carrière kunnen versnellen wanneer zij uit hun comfortzone durven te stappen.
Tot eind november zijn diverse campagne uitingen te zien en horen. Yacht pakt uit met onder andere radiocommercials en (online) video testimonials van (interim) professionals die vertellen over hun eigen werkervaring bij Yacht.
Buiten gebaande paden
Rick van der Westen, Directeur Brand Experience en Marketing & Communicatie van Yacht: “We stimuleren professionals het maximale uit zichzelf te halen, maar verlangen dat ook van onszelf. Zo kijken we verder dan de volgende stap in iemands carrière. We zetten een stip op de horizon en bepalen samen met professionals de weg om daar te komen. Persoonlijke ontwikkeling en het verbreden van vakinhoudelijke kennis staan daarbij centraal. Het is geen gewoonte in de branche dat iedere professional toegang heeft tot persoonlijke begeleiding. en een ruim aanbod aan trainingen en opleidingen. Bij ons wel en die investering doen we bewust. Yacht is al meer dan 20 jaar een toonaangevend detacheringsbureau voor hoogopgeleide professionals. We weten wat nodig is om professionals en opdrachtgevers naar een hoger niveau te tillen.”
Begeleiding professionals
Professionals worden op een aantal manieren gestimuleerd dingen anders te doen en zichzelf uit te dagen. Zo is er de persoonlijke coach die meekijkt naar waar medewerkers nu staan. Die fungeert als sparringpartner. In opdrachten, maar ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Zoals het versterken van vaardigheden en persoonlijk leiderschap. Het uitgebreide aanbod van de Yacht Academy geeft toegang tot trainingen, intervisie en opleidingen. Nog meer inspiratie vinden professionals via het kennisnetwerk, bijeenkomsten en workshops. Zo helpen zij elkaar vooruit. Door het delen van vakinhoudelijke kennis en het stellen van vragen aan (mede)experts.
Campagne uitingen
De campagne bouwt voort op de merkstrategie die Yacht vorig jaar lanceerde met de pay-off ‘Pushing Horizons’. Het doel is de merkbekendheid onder ambitieuze HBO+ professionals in de leeftijdscategorie 27 tot 39 jaar te versterken en om duidelijk te maken wat de rol van Yacht is in het leven van professionals. Joeri Jansen, Creative Director van Roorda Reclamebureau : “Het verleggen van grenzen belooft Yacht niet alleen, hun professionals voor en achter de schermen doen het ook. Dat bewijst de campagne waarin geen acteurs maar echte Yacht professionals uit hun comfortzone stappen door de hoofdrol te spelen in hun eigen succesverhaal.”
Radio commercials: zie bijlage
Videotestimonials professionals: Yuhin, Esther, Davey
Landingspagina campagne Yacht: www.yacht.nl/pushing-horizons
Credits
Yacht: Simone Roos, brand experience marketeer
Strategie, creatie & account:
Paul Sijtsma
Joeri Jansen, Barry Bol, Joris Bellemakers
Judit de Graaff, Lisanne Wintgens
Creatief Bureau: Roorda Reclamebureau
Productiemaatschappij: Bruut
Regisseur: Daan de Groot
Mediabureau: Wavemaker
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.