Geplaatst door NDP

Herman Wolswinkel nieuwe directeur NDP Nieuwsmedia

Het bestuur van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft Herman Wolswinkel per 1 juli 2022 benoemd tot directeur.

Herman Wolswinkel (1983) volgt Tom Nauta op, die directeur-bestuurder wordt van de collectieve rechtenorganisatie NORMA. Wolswinkel is op dit moment senior adviseur public affairs bij NDP Nieuwsmedia. In die rol is hij verantwoordelijk voor de coördinatie van de lobbyactiviteiten van de brancheorganisatie.

Wolswinkel: “Ik zie ernaar uit om mij samen met de lidbedrijven van NDP Nieuwsmedia in te zetten voor een klimaat waarin private nieuwsmedia hun onafhankelijke rol met verve kunnen vervullen en journalisten grondig en veilig hun werk kunnen blijven doen. Het belang van gezonde nieuwsbedrijven is in tijden van nepnieuws, big tech en mondiaal oplopende spanningen nauwelijks te overschatten. Het is een eer om zo’n maatschappelijk relevante branche te vertegenwoordigen.”

“We zijn als Nederlandse nieuwsmedia heel blij dat Herman Wolswinkel deze belangrijke rol op zich wil nemen,” aldus voorzitter Rien van Beemen. “Hij is sinds jaar en dag van groot belang voor onze lobby en kent de relevante dossiers als geen ander. We zijn ervan overtuigd dat hij met zijn team de grote kwesties waar onze branche voor gesteld wordt effectief zal aanvliegen. Met onderzoek, media-educatie en natuurlijk constructieve contacten met de politiek, beleidsmakers en andere stakeholders.”

Wolswinkel vervulde eerder public-affairsfuncties bij koepelorganisatie de Nederlandse ggz en adviesbureau Winkelman en Van Hessen.