Uncommon People sluit allianties met Amerikaanse en Britse talent agencies om een wereldwijd headhunting-netwerk te creëren

Uncommon People sluit allianties met Amerikaanse en Britse talent agencies om een wereldwijd headhunting-netwerk te creëren.
Gespecialiseerde talentadviesgroep richt zich op het aantrekken van de beste talenten in digital media en adtech voor klanten in Media, Marketing en gerelateerde Technology.
Uncommon People, een adviesbureau dat ervaren leidinggevenden en bijzonder talent plaatst in de adtech en digital media branche, heeft aangekondigd dat het partnerships heeft gesloten met twee gespecialiseerde adviesbureaus voor talent in het VK en de VS.
Uncommon People, dat nu twintig mensen telt in de APAC, VS en Europese markten, zei dat het joint ventures heeft gesloten met de Londen gevestigde digital headhunter Relish Global en het in New York gevestigde Searchlight.
Uncommon People is begin 2019 in Nederland opgericht door media en adtech-veteranen Kees de Jong en Eric Snelleman, waarna het bedrijf ook een kantoor opende in Australië toen de Jong terugkeerde na een onderbreking van vier jaar in Europa.
Kees de Jong :
De vraag naar senior executive functies in digitale reclame blijft gezond, en klanten willen één wereldwijd partner.
“Door deze nieuwe samenwerkingen kunnen klanten een nog hoger serviceniveau verwachten ongeacht hun locatie”, aldus De Jong. Nu is men vaak genoodzaakt om met meerdere bureaus te werken met verschillende voorwaarden en competentieniveaus.
Relish Global is al meer dan 14 jaar aktief in de digitale en technologische wervingsbranche en oprichter James Cox heeft gewerkt met wereldwijde global mediabedrijven zoals Xaxis, Criteo, Microsoft, Xandr, Groep M en Havas. Searchlight, gevestigd in New York, is opgericht in 2001 en focust zich op media,advertising,marketing en adtech.
“We zijn opgetogen om onze krachten te bundelen met Uncommon People”, aldus de oprichter van Searchlight Kelly Herrick : “Hun team heeft diepe wortels in het digitale ecosysteem en een filosofie dat past bij die van ons. We zijn super optimistisch om onze klanten te helpen buiten de VS te groeien met een getalenteerde ‘Uncommon’ partner.”
De Jong, een ervaren executive in de digitale reclame-industrie, met meer dan 20 jaar ervaring, werkte voorheen als General Manager voor Sizmek in APAC en EMEA en stond eerder aan het hoofd van Facilitate Digital’s European Operations.
Mede-oprichter Eric Snelleman werkte ruim 15 jaar voor GroupM als Head of Digital Investment in Amsterdam en Hong Kong. Daarna was hij Managing Director voor het nederlandse digital video bedrijf Zoomin.TV in Azie.
“Deze joint venture stelt ons in staat om talent over de hele wereld te zoeken en te vinden voor elke andere markt in de wereld”, aldus de Jong. “Onze klanten zijn wereldwijd en ze streven ernaar om het beste talent voor hun bedrijf vinden via één talentbureau.
We zijn nu in een positie om op te treden als die wereldwijde leverancier via onze allianties met Relish Global en Searchlight.
De consultants van Uncommon People komen allemaal zelf uit de digitale media en adtech-sectoren, waardoor het een concurrentievoordeel heeft ten opzichte van andere bedrijven, zei hij.
De firma rekruteert voornamelijk op senior niveau, van director posities en daar boven.
“Het probleem is dat generalistische recruiters in de branche niet genoeg kennis hebben van de digitale reclame, adtech of martech, en ze hebben niet de genuanceerde expertise om te begrijpen welk type persoon een merk, bureau of adtech-aanbieder nodig heeft” zei de Jong, die eraan toevoegde dat het bedrijf op korte termijn een kantoor wilde openen in Singapore.
Over Uncommon People
Uncommon People brengt geweldige bedrijven en uitzonderlijk talent samen. Wij helpen
onze klanten om de meest competente arbeidskrachten aan te trekken, te behouden en te laten groeien in hun branche. We bieden ook advies- en coachingdiensten met behulp van onze decennia jarenlange ervaring en domeinexpertise. Wij zijn industrieveteranen en scale-up experts.
Onze focussectoren zijn Media,Marketing, Advertising Ad-Tech, Mar-Tech.
Zie:
Over Relish Global
Relish verbindt gamechangers met digitaal ambitieuze, innovatieve bedrijven, met
15 jaar headhunting ervaring in het digitale en tech ecosysteem.
Zie:
Over Searchlight
De missie van Searchlight is om uitzonderlijk talent te identificeren om klanten te helpen groeien en schalen.
Opgericht in 2001, zijn ze gespecialiseerd in digitale media, reclame en opkomende technologie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.