Industry Wire

Geplaatst door Duetz

4e generatie familiebedrijf Adam Duetz zet in op digitalisering

ZEIST, 19 december 2022 – De combinatie van kwaliteit en persoonlijke aandacht is het geheim achter het succes van de modewinkels en webshops van Adam en Duetz. Luisteren naar de klant zit diep in het DNA. Daarom investeert het bedrijf in technologie om de klantbeleving ook digitaal een push te geven. Dat doet het samen met zijn klanten via crowdfunding-platform crowdaboutnow.nl.

Een 4e generatie familiebedrijf

Hofleverancier Duetz bestaat 165 jaar en telt 4 vestigingen en een webshop in het kwaliteitssegment. Om online een inhaalslag te maken nam het bedrijf 5 jaar geleden de beste 18 filialen en de webshop van Adam Brandstores over. Directeur Pim Duetz wil nu de volgende stap zetten: ‘Ons bedrijf groeit elk jaar gestaag. Nu is het moment om met behulp van technologie het persoonlijke contact met onze klanten verder te versterken door het in dit digitale tijdperk een nieuwe inhoud te geven.’

Digitale plannen

Adam Duetz wil investeren in een digitaal platform waar alle winkels en webshops op draaien zodat de wensen van individuele klanten nog sneller in beslissingen kunnen worden vertaald. De interactie met klanten was altijd al belangrijk en dat krijgt nu ook een digitale invulling. ‘We willen maximaal relevant zijn voor onze klanten, zowel in de winkel als online’ aldus Duetz. De webshops krijgen een flinke technische upgrade waardoor klanten sneller vinden wat ze zoeken, zowel mobiel als op laptop of PC. Met nieuwe Artificial Intelligence kan het bedrijf klanten nog gerichter adviseren.

Duurzaamheid

Het bedrijf wil ook investeren in het verduurzamen van bedrijfsprocessen, goederenstromen en logistiek. Meer samenwerken met merken die duurzaam beleid tot speerpunt hebben gemaakt en efficiënt en klimaatneutraal worden gedistribueerd. Doel is de footprint te halveren vóór 1 januari 2027.

Crowdfunding

Om de hechte klantenbinding te benadrukken worden de plannen deels gefiancierd met een 5 jaars crowdfunding via CrowdAboutNow. ‘We zien crowdfunding als ultieme kans om klanten te betrekken bij onze groeiplannen en de interactie met hen te versterken.’ aldus Duetz. Veel klanten hebben al geïnvesteerd. Meedoen kan nog tot 15 januari via: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/adam-duetz.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht