BOOM versterkt positie door overname van Zuiver C

Zuiver C is al meer dan tien jaar actief als communicatiebureau in het publieke domein met een sterke focus op het (basis)onderwijs. Andrea Hodzelmans, oprichter van Zuiver C: “De organisatie heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van uitvoerend communicatiepartner tot een bureau met communicatieve slagkracht. De aansluiting bij BOOM is een logische vervolgstap in deze ontwikkeling.”
Synergie in de samenwerking
BOOM is een strategisch bureau met ruim 30 jaar ervaring in onderwijs, zorg, overheid en business-to-business. Met een mensgerichte aanpak helpt het organisaties hun communicatie en strategie te verhelderen, verbinden en versnellen. De overname van Zuiver C – specialist in het blijvend ondersteunen bij communicatie – versterkt deze aanpak. Hiermee kunnen klanten van beide bureaus rekenen op ondersteuning van advies tot realisatie.
Hans van den Boom, partner bij BOOM: “Onze kracht ligt in het strategisch begeleiden van organisaties met maatschappelijke impact. Door de integratie van Zuiver C kunnen we de communicatie krachtig en consistent voortzetten. Dat maakt ons aanbod completer en waardevoller voor klanten in onderwijs, zorg en overheid. Maar ook onze opdrachtgevers in B2B zullen hiervan profiteren.”
Continuïteit én groei
Zuiver C blijft onder eigen naam opereren en behoudt de werkwijze die klanten kennen en waarderen: fris, snel, betrokken en met hoge kwaliteit. Tegelijkertijd brengt de overname nieuwe kansen. BOOM heeft plannen om Zuiver C verder te laten groeien en het werkveld te verbreden.
Heleen Verhoeven, senior ontwerper bij Zuiver C hierover: “Andrea heeft goed voor ons gezorgd door ons onder te brengen bij een solide bureau als BOOM. Ik ben blij dat Zuiver C als merk en team blijft bestaan. En dat we met BOOM nog verder door kunnen groeien, want die potentie is er zeker. Ook is het uitdagend dat ons werkgebied breder wordt.”
Versterking in het publieke domein
De overname past in de bredere strategie van BOOM. Het bureau kan organisaties zo nog sterker begeleiden bij het maken van goeddoordachte keuzes en strategie meer laten doorleven in de gehele organisatie. Naast het onderwijs, waar Zuiver C al stevig is geworteld, is het doel om de impact van Zuiver C verder uit te breiden naar zorg en andere publieke sectoren. Door teamwork met BOOM kan Zuiver C haar opdrachtgevers bovendien ondersteunen op gebieden waarin BOOM al sterk is, te weten: strategie, change en omgevingsmanagement. Eerder dit jaar werd ook het digital agency Smartner al aan BOOM toegevoegd, waarmee ook de digitale tak van BOOM is versterkt.
Een zorgvuldig overgedragen transitie
Andrea Hodzelmans draagt de organisatie over vanwege gezondheidsredenen. Zij zorgt voor een gedegen overdracht aan BOOM. “De afgelopen maanden hield één ding me op de been: ervoor zorgen dat mijn team en onze klanten in de beste handen terechtkomen. Ik ben er trots op dat dit gelukt is met deze overname. Met pijn in mijn hart, maar ook vertrouwen draag ik Zuiver C over. Het was een bruisend avontuur en ik kijk met dankbaarheid terug”, aldus Andrea.
- Of kijk voor meer informatie op
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.