Industry Wire

Geplaatst door Somention

Allianz Direct en Somention lanceren ‘Stuntje The Movie’: een bold verzekeringscampagne voor Gen Z

Gen Z is relatief vaak onderverzekerd, juist in een levensfase waarin ze veel risico’s nemen. Allianz Direct wil hen bewust maken van die risico’s, zonder belerend te zijn. Daarom lanceren Allianz Direct en Somention Stuntje The Movie: een bold en humoristische videoserie waarin influencer Stuntje (alias Stuntkabouter) stunts mag uitvoeren voor Allianz Direct, maar vervolgens volledig zijn eigen plan trekt. Hij heeft namelijk maar één grote droom: een blockbuster maken met zichzelf in de hoofdrol als stuntman!

Vivian Kowalski, Executive Creative Director bij Somention: “Bij deze campagne mochten we echt buiten de lijntjes kleuren. We hebben een concept ontwikkeld waarin Stuntje volledig zijn eigen plan trekt, wat zorgt voor een hilarische dynamiek tussen hem en Allianz Direct. Alles bouwt toe naar een episch eindresultaat. De creatieve vrijheid die we van Allianz Direct kregen is bewonderenswaardig, en de co-creatie met Stuntje heeft de campagne écht naar een hoger niveau getild.”

Ron Adams, Tribe Lead Marketing & Sales bij Allianz Direct: “Het aanspreken van Gen Z is voor ons essentieel. Ze onderschatten vaak het belang van goed verzekerd zijn en prikken door traditionele campagnes heen. Door samen te werken met een relevante influencer en écht de taal van de doelgroep te spreken, maken we verzekeren weer relevant én aantrekkelijk.”

De volledige serie is binnenkort te zien via de kanalen van Allianz Direct. Hierbij alvast een teaser: https://vm.tiktok.com/ZNdApQMne/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht