Industry Wire

Geplaatst door Adcalls

71% van de conversies komt binnen via de telefoon

Met Google AdWords en -Analytics worden conversies alleen gemeten voor online kanalen. Er komen echter ook veel conversies binnen per telefoon; en dat wordt niet gemeten, tenzij je ‘call tracking’ gebruikt. Om inzichtelijk te maken wat precies de verhouding is tussen conversies via de telefoon en via het web, heeft AdCalls – een start-up gespecialiseerd in call tracking – de campagneresultaten van een representatief aantal opdrachtgevers geanalyseerd. Hierbij verrijkt AdCalls de metingen van Google AdWords- en Analytics met calltracking-statistieken. Uit deze feitelijke analyse blijkt dat maar liefst 71% van de conversies via de telefoon binnenkomt en 29% via het web. Deze resultaten sluiten aan bij eerdere berichtgeving van Google dat 70% van de mobiele zoekopdrachten in een telefonische oproep resulteert. “Dat er zoveel conversies via telefoon binnenkomen, is een belangrijk gegeven voor marketeers die dagelijks bezig zijn hun campagnes te optimaliseren”, aldus Jeffrey Verhoek van AdCalls.
Call tracking noodzakelijk
Willem Blom, directeur en oprichter van onlinemarketing-bureau Expand Online, vindt de cijfers veelzeggend: “Om een compleet beeld te krijgen van de totale opbrengst van een campagne is het meten van telefonisch contact onmisbaar. Echter, ik denk dat veel marketeers niet op de hoogte zijn van het hoge aantal telefonische conversies. Alleen onlineconversie-tracking is gewoonweg niet voldoende om het resultaat van je campagne te meten”, aldus Blom.
Over AdCalls Call Tracking
AdCalls is een Amsterdamse start-up die sinds 2013 calltracking-software aanbiedt aan marketeers, agencies en bedrijven. De software maakt inzichtelijk hoeveel conversies er telefonisch plaatsvinden en waar deze vandaan komen. Door de koppeling met Analytics- en CRM-systemen kan zo een completere ROI berekend worden. Momenteel werkt AdCalls onder meer samen marketingbureaus als Happy Idiots, Expand Online en Tribal Internet Marketing en merken als Yarden en Europcar. Meer informatie: www.adcalls.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht