Industry Wire

Geplaatst door Allianz

9 op 10 ondernemers vindt Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker

Rotterdam, 13 februari 2019 – Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel (91%). Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf (9%). Dit blijkt uit onderzoek dat Allianz uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos.

De meeste ondernemers zijn niet van plan om iets met Valentijnsdag te doen, zoals decoratie van de winkel of speciale Valentijnsacties, omdat men hier simpelweg de meerwaarde niet van ziet. Een andere belangrijke reden die wordt genoemd om Valentijnsdag links te laten liggen, is dat het niet past bij de sector waarin men werkt (42%). Mkb’ers geven wel relatief vaker aan dat zij speciale Valentijnsacties houden (6%) ten opzichte van zzp’ers (2%).

“Er zijn jaarlijks een flink aantal dagen te bedenken waarop je als bedrijf kunt inhaken. Daarom is het belangrijk om als ondernemer kritisch te kijken naar wat echt past bij het bedrijf of de sector. Het verbaast ons dan ook niet dat veel ondernemers besluiten dat ze deze dag liever aan zich voorbij laten gaan”, vertelt Geert Deschoolmeester, Head of Market Management Allianz Benelux.

Relatie combineren met de onderneming
Vier op vijf zzp’ers ziet Valentijn niet als een bijzondere dag om vrij te nemen en iets leuks te gaan doen met de partner. Liever blijven ze gewoon aan het werk en bestellen ze daar iets lekkers te eten. Dat betekent echter niet dat ondernemers het werk consequent boven de relatie plaatsen. Daarom gaat driekwart van de ondernemers op Valentijnsdag wel liever uit eten met zijn of haar partner, dan dat ze met een potentiële klant uit eten gaan om bijvoorbeeld een grote offerte door te spreken.

Over het algemeen zit bij zzp’ers en mkb’ers de relatie niet in de weg bij het ondernemen. Toch geeft 15 procent van de ondernemers aan weleens het idee te hebben dat de relatie een belemmering vormt in het ondernemen. Bij 1 op de 10 ondernemers is de relatie zelfs ooit in gevaar gekomen vanwege de onderneming. Dit laat zien dat het vinden van een prettige werk-/privébalans voor een aantal ondernemers nog altijd een lastige taak is.

“Natuurlijk is het belangrijk om toegewijd te zijn aan het ondernemen om zo de benodigde successen te behalen. Door de schouders er flink onder te zetten, kan het bedrijf blijven groeien. Wat echter niet vergeten moet worden, is dat een stabiele en aangename thuissituatie een belangrijke voorwaarde is voor succesvol ondernemen. Een gezonde relatie heeft dan ook voldoende tijd en aandacht nodig, net zo goed als een gezonde onderneming. Het is dan ook belangrijk om te proberen hier een goede balans in te vinden”, aldus Geert Deschoolmeester.

Over Allianz in de Benelux

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 88 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via adviseurs, verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, het mkb en grote ondernemingen. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en zijn direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland circa 1.000 medewerkers en een omzet van € 1,2 miljard. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten en heeft daar ruim 950 medewerkers en een omzet van € 2,8 miljard. Voor meer informatie: www.allianz.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht