Industry Wire

Geplaatst door Outbrain

90% meer conversie door nieuwe advertentie ervaring voor app downloads

Amsterdam – 26 augustus 2020 – Outbrain, ’s werelds toonaangevende discovery- en native advertentieplatform voor het open web, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een nieuw advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutte.

Performance op schaal is lange tijd een uitdaging geweest voor marketeers die op zoek waren naar alternatieven voor de walled gardens, vooral gezien het potentiële publiek en de premium omgevingen van het open web. Sinds de bèta-lancering in juni, is aangetoond dat Outbrain’s App Install Smartad ™ hogere conversie genereert tegen lagere kosten, met conversiepercentages die tot 90% hoger zijn dan bij standaard native ads, tegen lagere kosten per acquisitie.

Met de App Install Smartad™ van Outbrain kunnen marketeers nu hun apps promoten bij meer dan 1 miljard mensen in de vertrouwde omgevingen van ’s werelds meest premium publishers. Marketeers kunnen nu effectief optimaliseren naar kosten per installatie en andere belangrijke KPI’s die minder vaak beschikbaar zijn voor campagnes binnen het open web en traditionele display-omgevingen. Outbrain’s App Install Smartad ™ bevat verschillende nieuwe elementen, waaronder een logo, een CTA-button en interactieve GIF’s, waardoor een meer naadloze en engaging ervaring wordt gecreëerd. Het voegt zich bij Outbrain’s Performance Smartad-oplossingen: Outbrain’s native advertentieformaten, versterkt door eigen targeting met behulp van Outbrain’s interest graph data.

Eytan Galai, Chíef Revenue Officer van Outbrain: “Voor het eerst bieden we app-marketeers een manier om hun bedrijf winstgevend te laten groeien buiten de sociale netwerken om. Deze nieuwe indeling maakt deel uit van het initiatief van Outbrain om nieuwe en innovatieve advertentie ervaringen aan te bieden in ons premium publisher netwerk, gedreven door de veranderende behoeften van onze adverteerders in 2020 en daarna. ”

“We hebben altijd gewerkt voor en aan een gratis en open internet en zullen onze inspanningen voortzetten om uitgevers en adverteerders te ondersteunen die zich tot dat kanaal wenden om een gezonde en betekenisvolle inkomstenstroom te behouden buiten de technologiegiganten van Google en Facebook”, zegt Galai.

De App Install Smartad ™ is vanaf vandaag beschikbaar voor alle app-marketeers.

Over Outbrain

Outbrain is ’s werelds toonaangevende discovery- en native-advertentiefeed voor het open web. Een derde van de met internet verbonden bevolking ter wereld verkent en ontdekt informatie via onze feed-technologie, die wordt vertrouwd en gebruikt door gevestigde merken en geïntegreerd in de technische stacks van duizenden publishers om hun redactionele content te beheren en er inkomsten mee te genereren. Outbrain is actief in 55 landen en heeft haar hoofdkantoor in New York City en kantoren in 18 steden over de hele wereld. Lees meer op outbrain.com of volg ons op Twitter, LinkedIn en Instagram.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht