Industry Wire

Geplaatst door HPB | Het PR Bureau

Aanhoudende vraag leidt tot winstgevende groei voor ASICS EMEA in Q2 2022

Ondanks de grote uitdagingen binnen de wereldwijde supply chain begin 2022, heeft ASICS EMEA haar inkomsten verhoogd met 4,1%* ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, met een bedrijfsresultaat marge van 11,6% YTD. Het merk rapporteert groei in groothandelskanalen in alle belangrijke Europese markten, evenals in het eigen retailkanaal.

ASICS EMEA, Chief Executive Officer, Carsten Unbehaun: “We zien een zeer sterke vraag naar ons merk binnen alle categorieën in 2022. De wereldwijde congestie in de supply chain begin 2022 had echter grote impact op de beschikbaarheid van onze producten. In het afgelopen kwartaal hebben we verschillende oplossingen geïmplementeerd om producten sneller bij onze partners en consumenten te krijgen en dit werpt nu zijn vruchten af. Deze resultaten geven hoop en ik wil dan ook graag onze partners bedanken voor hun steun.”

Grote hardloopinnovatie
In april toonde ASICS technologische superioriteit met de lancering van de METASPEED™ + reeks. Deze high-performance schoenen met FF BLAST™ TURBO foam technologie zijn ontworpen om atleten hun personal records te laten behalen en verbreken. Tijdens het META : Time : Trials event werd de nieuwste lancering gevierd en werden vier nationale- en 27 personal records geregistreerd.

Tennis top kiest voor ASICS in Parijs
In mei won ASICS atlete Iga Świątek Roland Garros – de tweede grote titel binnen haar carrière – en verlengde hiermee haar recordbrekende seizoen 2022. ASICS domineerde tijdens het finaleweekend met acht van de negen finales waarin spelers ASICS-tennisschoenen droegen.

ASICS en AFEW Champion Mental Health
In juni werkte ASICS samen met de Duitse detailhandelaar AFEW om het “Uplifting Pack” te creëren, ter ondersteuning van het bewustzijn rondom mentale gezondheid. Bestaande uit twee paar GT-II™ schoenen werd hiermee geld ingezameld voor de Deutsche Depression Hilfe organisatie.

Uplifting Minds
ASICS maakte tevens de resultaten bekend van de Global State of Mind Index, welke een direct positief verband aantoont tussen lichaamsbeweging en geestelijke gezondheid. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 15 minuten en 9 seconden lichaamsbeweging genoeg is om de mentale voordelen van beweging te ervaren. In navolging van dit onderzoek nodigde het merk iedereen in de maand juni uit om mee te doen aan de 15:09 Uplift Challenge om zo zelf de positieve effecten van beweging op de mind te ervaren.

*Exclusief Onitsuka Tiger

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht