Geplaatst door Klachtenradar.nl B.V.

Aantal klachten over Koeriers- en postbedrijven stijgt met bijna 25%

Ook in 2018 werden de meeste klachten op Klacht.nl weer gemeld over ‘Koeriers- en postbedrijven’. Maar liefst 9.694 klachten werden er gemeld, een stijging van 23% ten opzichte van 2017. Op de tweede plek staat de categorie ‘Supermarkten’ met 4.077. Een lichtpuntje in deze laatste categorie is dat supermarktketen Lidl wederom het beste heeft gescoord op het gebied van het oplossen van de klachten. Maar liefst 99% van de klachten hebben zij weten op te lossen. Ook het Openbaar Vervoer heeft een slecht jaar achter de rug, met 3.914 klachten staan zij op de derde plek.

Er kwamen in 2018 ruim 86.000 klachten binnen via Klacht.nl. Van die klachten werd bijna 40% opgelost, een stijging van 2% ten opzicht van 2017.

Beste klachtoplossers
Voorkomen is beter dan genezen, dat bewijzen de categorieën ‘Alles-in-1’ en ‘Omroepen’. Zij zagen het aantal klachten in 2018 flink dalen. Alles-in-1 aanbieder Caiway wist daarnaast een oplospercentage van 100% te behalen, alle klachten die zijn binnengekomen via Klacht.nl hebben zij opgelost.

Jaarlijks worden de Klacht.nl Awards uitgereikt aan bedrijven en organisaties die op meer dan 95 procent van de klachten reageren en een oplossing plaatsen.