Geplaatst door Abecon

Abecon begeleidt CRM en ERP implementatie bij Zwijsen

Zwijsen gaat haar bedrijfsvoering versterken met een door Abecon geleverd systeem. Zwijsen is onderdeel van WPG Uitgevers BV. Na een uitgebreid selectietraject heeft Financieel Directeur Harry van der Linden samen met de projectverantwoordelijken zijn vertrouwen uitgesproken in Abecon als  één van de IT-partners van het mediabedrijf. Als eerste gezamenlijke project wordt educatieve uitgeverij Zwijsen uitgerust met de door Microsoft gecertificeerde uitgeefoplossing op basis van Microsoft Dynamics NAV, aangevuld met Microsoft Dynamics CRM. Daardoor worden alle bedrijfsactiviteiten en processen  doeltreffend geïntegreerd, wat de efficiëntie en effectiviteit van de werkprocessen en omnichannel klantcommunicatie aanzienlijk vergroot.

Duidelijke keuze

“De gekozen softwarecombinatie voorziet in complete standaardfunctionaliteit voor zowel de educatieve als de boeken- en tijdschriftenuitgeverijen. Hiervan gaan we zo veel mogelijk gebruikmaken. Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen en onze medewerkers productiever werken”, aldus Harry van der Linden, Financieel directeur bij WPG uitgevers.

In het selectietraject bleek dat de door Abecon aangeboden oplossing het best voldoet aan de door Zwijsen en WPG opgestelde voorwaarden. Het is bovendien de enige door Microsoft gecertificeerde bedrijfsoplossing voor uitgeverijen in combinatie met Microsoft Dynamics. De uitgeverij add-on van Abecon is ontwikkeld door het Duitse knk en wordt internationaal gebruikt door uitgevers in Europa, Noord-Amerika en Azië.

360 graden klantbeeld

“Na een uitgebreide analysefase hebben we een goede indruk van de oplossing en de consultants van Abecon gekregen”, vult Anneke Blok aan, directeur van Uitgeverij Zwijsen. “De komende periode voeren we samen de implementatie uit waardoor we toewerken naar een nieuwe, moderne werkomgeving. Met betere ondersteuning van de uitgeefspecifieke processen, plus moderne CRM-functionaliteit voor de commerciële afdeling en krachtige tools voor business intelligence. Dit zorgt voor een integraal inzicht in de bedrijfsvoering en grip op de keten, en biedt dit tevens een 360 graden klantbeeld waardoor we onze klanten in het basisonderwijs nog beter kunnen ondersteunen.”

Over WPG uitgevers

WPG Uitgevers (Weekbladpers Groep) is een onafhankelijke groep multimediale bedrijven in Nederland en België, gericht op het rendabel uitgeven en exploiteren van relevante, kwalitatief hoogstaande producten en diensten die schoonheid en inzicht verschaffen. Tot de kernactiviteiten behoren het uitgeven van boeken voor de algemene markt (door uitgeverijen als A.W. Bruna, De Bezige Bij, Querido Kinderboeken, Leopold, Ploegsma en WPG Uitgevers België), het uitgeven van tijdschriften (zoals Vrij Nederland, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Happinez, Runner’s World en Voetbal International), en het uitgeven van leermiddelen voor het primair onderwijs door uitgeverij Zwijsen. Meer informatie is beschikbaar via www.wpg.nl.

Over Abecon

Abecon verzorgt het ontwerp, de realisatie en de ondersteuning van op Microsoft gebaseerde bedrijfs- en IT-oplossingen voor efficiënter (samen)werken. Abecon combineert Microsoft- en specifieke branchekennis met doelgericht investeren in branchespecifieke standaardfunctionaliteit. In zijn rol als IT-partner wil Abecon mediabedrijven middelen en kennis aanreiken om efficiënter, flexibeler en klantgerichter te opereren. Abecon is gevestigd in Nieuwegein en Gentbrugge (België). Meer informatie is te vinden op www.abecon.nl.