Accenture en Avanade lanceren innovatieve oplossing voor klantanalyse en -inzicht financiële sector

Nieuwe oplossing voor Microsoft Dynamics CRM helpt financiële instellingen de digitale transformatie te omarmen om zo beter klantinzicht en waarde te leveren
Tijdens Microsoft Envision 2016 hebben Avanade en Accenture (NYSE:ACN) de lancering aangekondigd van hun nieuwe ‘next-best-action’ oplossing. Deze oplossing is ontworpen om bedrijven uit de financiële dienstensector te helpen om hun klantenervaring te transformeren met een meer gepersonaliseerde aanpak in een digitale wereld. Ontwikkeld in samenwerking met Microsoft en gebouwd op Microsoft Dynamics CRM, helpt de Accenture Customer Analytic Insights Solution voor Microsoft (ACAI) bedrijven uit de financiële sector, inclusief retailbanken, verzekeraars en kapitaalmarktbedrijven, met het bieden van onderscheidende klantervaringen en een winstgevender aanbod. Bedrijven uit de financiële sector kunnen ACAI’s voorspellende analyses gebruiken om klanten next-best-actions – zoals aanbevolen producten en diensten – aan te bieden, die gepersonaliseerd zijn op basis van de individuele geschiedenis en behoeften van iedere klant. De ACAI-oplossing komt voort uit de ervaring die Accenture, Avanade en Microsoft hebben verkregen uit jarenlange samenwerkingen met honderden organisaties uit de financiële sector.
Door toenemende digitalisatie kijken klanten in de financiële dienstverlening meer naar alternatieven voor traditionele aanbieders. Hiermee verhogen ze de druk op financiële dienstverleners om zich meer te onderscheiden in hun aanbod. Onderzoek van Accenture voorspelt dat in 2020 meer dan 30% van de traditionele bankomzet risico loopt dankzij de nieuwe concurrenten en nieuwe trends. Daarom moeten financiële dienstverleners zoeken naar nieuwe manieren om klanten te behouden en new business te genereren. Met de grotere focus op personalisatie kunnen aanbieders oplossingen zoals ACAI gebruiken om een proactieve benadering te hanteren waarin de klant voorop staat. Hiermee bieden ze klanten wat ze nodig hebben, in plaats van wat ze denken dat ze zouden moeten aanbieden.
ACAI is ontwikkeld op Microsoft Dynamics CRM en brengt innovatieve analysemogelijkheden en technologieën samen in één geïntegreerde oplossing. Hiermee kunnen financiële dienstverleners proactief next-best-actions aanbieden op elk kanaal. Accenture’s Customer Analytics Record (CAR) biedt een compleet omni-channel inzicht in klantactiviteit in een format dat geoptimaliseerd is voor real-time besluitvorming. Vervolgens gebruikt ACAI Microsoft Azure Machine Learning om klantactiviteit te analyseren en uitgebreide analytische modellen uit te voeren die klantgedrag voorspellen en een aanbeveling geven over de next-best-actions. Een innovatieve door Avanade ontwikkelde next-best-action uitvoeringscapaciteit maakt het mogelijk om next-best-actions te integreren met elk interactiekanaal en –systeem, inclusief klantenservicekanalen die Microsoft Dynamics en digitale kanalen gebruiken. Het resultaat is een oplossing die real-time besluitvorming en aanbevelingen mogelijk maakt, evenals acties die getoond en toegepast kunnen worden op elk interactiekanaal van een klant.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.