Geplaatst door Grit

Addikt, Dog and Pony en Codesign bundelen hun krachten in Grit

Design bureaus Addikt & Dog and Pony uit Amsterdam bundelen krachten met het Indiaanse designbureau Codesign. Samen lanceren ze een nieuw internationaal design netwerk: Grit.

In een tijd waarin veel klanten worstelen met bureaus die het supermarktmodel hanteren; biedt het Grit-netwerk een groep ervaren experts in verschillende design expertises die naadloos samenwerken in kleine geïntegreerde projectteams. De teams vormen een unieke mix van oost en west en hebben veel internationale ervaring zonder daarbij de lokale behoeften uit het oog te verliezen.

De oprichters van het bedrijf werken al jaren samen en richten zich op een niche in de markt. De merken waarmee dit ervaren netwerk werkt, zijn merken die zich bewust zijn van de voortdurend veranderende wereld en geloven in design als een strategische en integrale tool in het bouwen van hun merk. Grit past deze strategische oplossing toe door brand design te integreren met graphic design, motion design en sonic design. Ze hebben dit al gedaan voor merken als TATA Motors, Booking.com, BNNVARA, Ola Cabs, Eredivisie, StarSports, Godrej, Asian Paints, AkzoNobel en Royal Enfield.

“We weten allemaal dat merkidentiteit meer is dan alleen het gezicht van een bedrijf, zegt Pol van Haren (medeoprichter Grit). Het moet karakter tonen. Het moet een goed verhaal vertellen aan verschillende doelgroepen in verschillende typen media en kanalen, maar wel op één unieke en krachtige manier. Wij helpen merken tot leven te komen, zodat mensen niet alleen merken horen en zien, maar ook voelen en begrijpen.”

“Bij Grit brengen we de belangrijkste disciplines bij elkaar die nodig zijn om merkidentiteiten te ontwerpen en te cultiveren zodat ze echt tot leven komen. We geloven dat dit moet worden benaderd als een constante en evoluerende aanpak, zegt Rajesh Dahiya (medeoprichter Grit). Grit cultiveert merken via design, met de ervaring en vooruitziende blik van transformatie consultants en de hands-on vitaliteit van een design bureau.”

“We omarmen diversiteit en pushen elkaar voortdurend om dat extra ​​stapje te doen, zegt Barry Schwarz (medeoprichter Grit) .Vanuit onze verschillende locaties zijn we constant in sync met wat er overal ter wereld gebeurt, werken we samen in kleine geïntegreerde projectteams, begeleid door een unieke, hybride cultuur gevormd uit onze verweven Nederlandse en Indiase wortels. ”

Het managementteam van Grit is Rajesh Dahiya, Pol van Haren, Barry Schwarz, Mohor Ray en Koen van Ovoorde. Verder werken er 26 professionals en 2 honden bij Grit. Grit bevindt zich in Amsterdam, Mumbai en Delhi.

GRIT – Merken cultivatie op basis van design