Adobe Advertising Cloud wordt creatief

Amsterdam, 28 maart 2018 – Marketeers hebben nog steeds te maken met de uitdagingen van silo’s tussen creativiteit en media, net als uiteenloopende systemen en platformen. Adobe (NASDAQ: ADBE) introduceert nieuwe features in Adobe Advertising Cloud, wat deel uitmaakt van Adobe Experience Cloud. De updates, onder meer de nieuwe Advertising Cloud ‘Creative’ en een betere integratie met Adobe Analytics Cloud, zijn aangekondigd tijdens Adobe Summit.
Adobe’s nieuwe Advertising Cloud Creative is een selfservice-platform dat Adobe’s Dynamic Creative Optimization (DCO) aanzienlijk uitbreidt door marketeers controle te geven over standaard ontwerpelementen, zoals advertentieteksten en materialen die worden gebruikt in display-advertenties. Hiermee is een snelle uitrol van nieuwe boodschappen en ontwerpen mogelijk zonder de moeizame en dure stappen van onderhandeling of het opnieuw opstarten van het designproces. Creatieve materialen die zijn ontworpen in Creative Cloud zijn automatisch beschikbaar in Adobe Advertising Cloud Creative. Vanaf daar kunnen marketeers de materialen gebruiken om hun displayadvertentie te optimaliseren. Wijzigingen kunnen eenvoudig door de marketeer zelf worden doorgevoerd.
Daarnaast breidt Adobe Advertising Cloud de integratie met Adobe Analytics Cloud uit. Conversiegegevens van Adobe Analytics, zoals aanmeldingen voor een e-maillijst of een gekocht item, kunnen nu goed worden toegeschreven aan de advertenties die dit gedrag hebben beïnvloed. Daarnaast zijn gegevens van Adobe Analytics over de bestede tijd, bounces, paginaweergaven, conversies en aangepaste statistieken nu beschikbaar binnen Adobe Advertising Cloud DSP. Hiermee kan een mediastrategie worden bepaald en geoptimaliseerd.
Advertising Cloud introduceert nieuwe features die worden ondersteund door Adobe Sensei, het AI en machine learning framework. Sensei optimaliseert de relevantie en prestaties van search-, display- en videoadvertenties op alle schermen.
“We doorbreken de muren tussen creativiteit, data en media”, zegt Keith Eadie, Vice President en General Manager van Adobe Advertising Cloud. “Veel marketeers hebben het vandaag de dag nog steeds moeilijk om relevante reclameboodschappen aan hun klanten over te brengen. Wij maken het merken gemakkelijk om goed ontworpen, gepersonaliseerde advertenties aan consumenten te leveren die momenteel advertenties negeren of zelfs blokkeren.”
Over Adobe Advertising Cloud
Adobe Advertising Cloud is het eerste end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten. Het maakt het eenvoudig om video, display en search advertising te leveren op ieder scherm. Met dit onafhankelijke cross-channel platform, wordt het mogelijk om de beste doelgroepen te identificeren en te bereiken met een consistente en relevante advertentie-ervaring. Alle mediaplanning en -inkopen zijn hiermee geïntegreerd binnen één programmatic oplossing.
Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.
Kijk ook op de Adobe-Twitter: https://twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: https://www.facebook.com/AdobeBenelux
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.