Adobe benoemt Pinar Çağlar tot Sales Director, Strategic Accounts Benelux

Amsterdam, 20 december 2022 – Adobe heeft Pinar Çağlar aangesteld als nieuwe Sales Director, Strategic Accounts Benelux. In deze functie, die deel uitmaakt van het leiderschapsteam van Adobe Benelux, zal Pinar leiding geven aan Industry Led Strategic Accounts in de Benelux. Het doel is om de groei en het behoud in Adobe’s strategische klantsegment te stimuleren en klantrelaties te ontwikkelen.
Çağlar brengt bijzonder veel saleservaring mee naar haar nieuwe functie. Ze heeft hiervoor al verschillende uitvoerende, management- en leidinggevende functies bekleed bij diverse internationale merken zoals Microsoft, IBM en meest recentelijk was ze werkzaam als Sales Director, Communication, Media en High Tech Group Lead bij Accenture. Gedurende haar carrière richtte Çağlar zich op bedrijfssoftware en CRM (customer relationship management). Hierdoor heeft ze een diepgaande kennis opgebouwd van een innovatieve en snel veranderende sector.
Alex Azzopardi, General Manager Benelux bij Adobe: “Ik ben blij dat we Pinar mogen verwelkomen in de Adobe-familie en het leiderschapsteam van Adobe Benelux. Haar ruime ervaring in verschillende markten en strategische rollen brengt kansen en innovatie mee naar een dynamisch team. Met het uitstekende zakelijk inzicht, focus op afstemming en ontwikkelen van klantrelaties twijfel ik er niet aan dat Pinar een belangrijk aandeel zal hebben in onze bedrijfsresultaten voor 2023 en daarna.”
Çağlar deed onder meer ervaring op in het leiden en openen van business units in diverse regio’s, waaronder de Verenigde Staten, Europa, Turkije en Rusland. Haar strategische benoeming is een stap in de juiste richting als het gaat om het beter begrijpen van de behoeftes van de klant. Daarnaast stimuleert het ook de betrokkenheid van de meest strategische klanten via Adobe’s Digital Experience productportfolio.
Çağlar zegt het volgende over haar nieuwe rol: “Ik ben enorm enthousiast om deel uit te maken van dit geweldige merk en om bij de Adobe-familie te horen. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn team een sterkere impact te creëren bij onze meest strategische klanten. Daarnaast verheug ik me erop om mijn eigen persoonlijke nalatenschap bij Adobe te creëren. Ik verwacht uitdagingen, kansen en successen, en ik heb zin om met alle drie aan de slag te gaan.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.