Adobe lanceert Adobe Sign geïntegreerd met Adobe Marketing Cloud voor geoptimaliseerde digitale ervaringen
Amsterdam, 26 april 2016 — Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft vandaag verschillende belangrijke updates binnen Adobe Document Cloud gelanceerd. Nieuw binnen Adobe Document Cloud is de integratie tussen Adobe Sign en Adobe Marketing Cloud, waarmee de kosten en frustraties van handmatige en op papier-gebaseerde processen voorgoed voorbij zijn. Adobe Sign (voorheen Document Cloud e-Sign services) bevat een vernieuwde en gemoderniseerde mobiele app-ervaring. Bovendien werkt Adobe Sign naadloos samen met Adobe Experience Manager (AED)-formulieren – onderdeel van Adobe Marketing Cloud – waardoor organisaties alles kunnen digitaliseren, van zorgverzekeringsformulieren tot aan complexe zakelijke workflows. Daarnaast kondigt Adobe nieuwe integraties aan voor nog betere workflows, waaronder de samenwerking met Box en Microsoft OneDrive. Dankzij deze partnerships is het nu nog makkelijker om op elke locatie toegang te krijgen tot en te werken met PDF-bestanden.
De enorme snelheid van digitale transformatie heeft de verwachtingen van de consument naar ongekende hoogtes gebracht, waardoor elke organisatie gedwongen wordt om de wijze waarop ze met hun klanten communiceren onder de loep te nemen. Volgens een recent onderzoek uitgevoerd door IDC¹ verwacht 72% van de ondervraagde bedrijven dat het verbeteren van de documentprocesssen de klanttevredenheid zal verhogen. Desondanks is 80% van deze bedrijven nog steeds afhankelijk van papier. Bedrijven die zich richten op het bieden van excellente ervaringen kunnen zich niet langer veroorloven om gebukt te gaan onder documentprocessen die langzaam en inefficiënt zijn.
“Bedrijven en organisaties zouden zich moeten richten op het bieden van de beste klantervaring die er mogelijk is, en de beste ervaring is papierloos,” zegt Bryan Lamkin, executive vice president and general manager, Digital Media bij Adobe. “Vandaag vergroten we wederom de toegevoegde waarde die Adobe Document Cloud als enige totaaloplossing biedt. Hiermee kunnen onze klanten de papier-gebaseerde transacties transformeren naar 100% digitale workflows.”
Nieuwe, krachtige mogelijkheden met Adobe Sign
Adobe Sign is de snelste, gemakkelijkste en veiligste manier om betrouwbare elektronische handtekeningen binnen elke organisatie en afdeling te delen, waaronder HR, Sales en de juridische afdeling. Nieuwe functionaliteit zijn onder meer:
- Transformeren van digitale ervaringen – De integratie tussen Adobe Sign en Adobe Experience Manager-formulieren verandert complexe, op formulieren-gebaseerde processen in eenvoudige voor mobiel-geoptimaliseerde digitale ervaringen voor de hele customer journey. Dit omvat hoe iemand het juiste formulier vindt, het op een eenvoudige wijze op het device naar keuze invult, het elektronisch ondertekend en status-updates ontvangt zodra het formulier is ingediend. Dankzij de integratie tussen Adobe Sign en Adobe Marketing Cloud, zijn organisaties via Adobe Target in staat om responsieve, aanpasbare en gepersonaliseerde ervaringen te bieden, die de gebruikerservaring continu verbeteren. Tevens is het mogelijk om met Adobe Analytics de prestaties te analyseren en optimaliseren. Overheden, financiële dienstverleners en de zorgsector zullen, naast vele andere sectoren, profijt van deze diensten hebben.
- Verdere wereldwijde adoptie van de elektronische handtekening en digitale handtekening – Op basis van de toenemende adoptie binnen de EU en de wereldwijde uitbreidingsplannen, zijn er nu nieuwe Europese datacenters geopend. Door een veilige en op standaarden-gebaseerde aanpak, voldoet Adobe Sign aan de strengste eisen waaraan Europese organisaties dienen te voldoen om te digitaliseren, geheel in lijn met de eIDAS. Dit is de nieuwe EU-regelgeving voor handtekeningen die vanaf juli 2016 in werking treedt.
- Verbeterde mobiele ondertekening – Het sturen, traceren en beheren van documenten vanaf tablets en smartphones is nu nog gemakkelijker dankzij de Adobe Sign-app voor IOS en Android (voorheen Adobe eSign Manager DC). Door het geüpdatete dashboard en verbeterde workflow voor het sturen van handtekeningen zijn gebruikers in staat om nog productiever te zijn vanaf ieder device.
Snel groeiende Document Cloud partner-ecosysteem
Adobe wil mensen de mogelijkheid te bieden om Document Cloud te gebruiken in combinatie met oplossingen die ze reeds gebruiken voor hun dagelijkse werkzaamheden. Document Cloud biedt al integraties met marktleiders als Apttus, Dropbox, Salesforce, Workday en meer. Adobe kondigt vandaag de integraties met de beste cloud storage-aanbieders van dit moment aan; Box en Microsoft. Deze integraties zijn cruciaal voor bedrijfsoplossingen en workflows.
- Box – Vanaf nu is het mogelijk om Adobe DC, Acrobat Reader en Adobe Sign met Box te integreren voor eenvoudigere document workflows, alsook elektronische handtekeningprocessen voor bedrijven. Of gebruikers starten met Box of Adobe, ze zijn slechts een paar keer klikken verwijderd van het bekijken en bewerken van PDF’s, zonder dat documenten eerst moeten worden gedownload. Bovendien wordt de laatste versie automatisch beveiligd in Box. Daarnaast kunnen gebruikers Box-bestanden openen in Adobe Sign om elektronische handtekeningen op belangrijke contracten en documenten te zetten. Op deze manier worden alle bewerkingen in Box gecentraliseerd en het gehele goedkeuringsproces gestroomlijnd. Lees het volledige persbericht hier.
- Microsoft OneDrive – Nieuwe integratie met Acrobat DC, Acrobat Reader en Microsoft OneDrive stelt organisaties in staat om PDF-bestanden opgeslagen op OneDrive rechtstreeks binnen de Adobe apps te openen en bewerken. Gebruikers kunnen met Acrobat bestanden die op de desktop opgeslagen zijn in OneDrive bekijken en bewerken, terwijl de documenten altijd gesynchroniseerd blijven. Daarnaast kunnen iOS-gebruikers PDF’s in OneDrive met de Acrobat Reader mobiele app via de universele document-picker openen, waardoor ze vanaf elke locatie met PDF-bestanden kunnen werken.
- Salesforce – De aankomende release van Adobe Sign biedt een significante verbetering van de gebruikerservaring. Naar verwachting is de bètaversie vanaf mei 2016 beschikbaar. De nieuwe versie bevat een verbeterde Salesforce Lightning-gebruikerservaring vanaf ieder device. Daarnaast wordt er ondersteuning geboden voor het personaliseren van de app met de drag-en-drop interface van Salesforce Lightning Components – terwijl nieuwe features als signing-groepen en hybride signing-volgorde ook geboden wordt. SteelBrick, onlangs overgenomen door Salesforce, biedt al een integratie met Adobe Sign voor het versnellen van het Configure Price Quote (CPQ)-proces.
- Adobe Sign-ecosysteem – Veel nieuwe en vernieuwde integraties breiden het Adobe Sign-ecosysteem enorm uit onder bekende enterprise oplossingen – zoals business process automation, contract lifecycle management en enterprise resource planning – en omvatten Advanced Software Concepts (ASC), Buildium, McKesson Contract Manager, Namely, Oracle, SciQuest, SpringCM en ThinkSmart.
Doorlopende innovatie met een lidmaatschap Acrobat DC
Een lidmaatschap op Acrobat DC, het kloppende hart van Document Cloud, biedt directe toegang tot nieuwe features en verbeteringen, zodra deze beschikbaar zijn. Vandaag introduceert Adobe:
- Geüpdatete tools voor dagelijks gebruik – Gemoderniseerde tools voor het maken van kanttekeningen en opmerkingen zijn nu volledig geüpdatet voor een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface. Hierdoor is het nog gemakkelijker om op een duidelijke wijze feedback te geven en krijgen. Met een markeerstift is het nu mogelijk om in gescande documenten bepaalde zaken te markeren, zonder dat hier Optical Character Recognition (OCR) voor nodig is. Workflows voor het overgaan van papier op digitaal, zoals scannen, zijn nu geoptimaliseerd voor het leveren van de beste resultaten.
- Ongeëvenaarde toegankelijkheid – Adobe voegt cruciale menu- en communicatie-updates toe voor een nog betere gebruikerservaring voor gebruikers met visuele beperkingen die afhankelijk zijn van Acrobat DC voor het werken met PDF’s. De opties “Home view” en “Opslaan als” kunnen nu hardop worden opgelezen voor nog betere toegankelijkheid.
- Gestroomlijnde toepassing – Adobe team en enterprise klanten kunnen nu Acrobat DC inzetten en updaten voor Creative Cloud apps met de Adobe Creative Cloud packager.
Handige links:
- Lees meer over Adobe Sign
- Lees meer over Adobe Sign en Experience Manager Forms
- Luister naar Adobe EVP en GM Bryan Lamkin over het voldoen aan de klant behoeft met Document Cloud
- Leer alles over de verbeteringen in Document Cloud van Adobe VP of product management, Jon Perera
- Lees de blog over verbeteringen voor elektronische handtekeningen in Europa door Dan Puterbaugh, director and associate general counsel, Adobe
- Lees de gastblog van Box
Prijs en beschikbaarheid
- De nieuwe Adobe Sign-mogelijkheden zijn naar verwachting in mei 2016 beschikbaar voor klanten.
- De nieuwe Acrobat features zijn vanaf mei 2016 automatisch beschikbaar voor klanten van Acrobat DC. Lees meer.
- De mogelijkheid om een Box-account toe te voegen aan Acrobat DC is naar verwachting eind mei 2016 beschikbaar. Acrobat Reader-gebruikers, die de mobiele versie op hun iPhone en iPad gebruiken, kunnen naar verwachting Box selecteren als hun cloud-dienst vanuit de iOS document picker vanaf eind juni 2016. Initiële toegang tot Acrobat DC en Adobe Sign vanaf de Box website wordt eind mei 2016 verwacht, uitgebreidere integratie wordt verwacht in de herfst van 2016.
- De mogelijkheid om een OneDrive-account toe te voegen aan Acrobat DC en Acrobat Reader op de desktop, en de mogelijkheid voor Acrobat Reader mobile-gebruikers om op hun iPhone en iPad OneDrive te selecteren als hun cloud-dienst vanuit de iOS document picker wordt eind juni 2016 verwacht.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.