Geplaatst door Adobe

Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’

Amsterdam, 28 maart 2018 – Tijdens Adobe Summit (Nasdaq: ADBE) krijgen meer dan 13.000 aanwezigen de nieuwste technologieën gepresenteerd vanuit Adobe’s R&D team. Adobe’s populaire ‘Summit Sneaks’ bieden een spannende en leuke kijk op de toekomst van technologie. Vaak worden de favoriete projecten van het publiek op een later moment toegevoegd aan het productportfolio, zoals Smart Tags in Adobe Marketing Cloud en Anomaly Detection in Adobe Analytics Cloud.

Enkele projecten die tijdens ‘Summit Sneaks’ gepresenteerd worden zijn:

• Perfect Path: Wat als een marketeer automatisch kan vaststellen wat voor iedere klant de effectiefste, unieke klantreis is? Project Path doet dit dankzij Adobe Sensei. Het creëert een ‘ervaringsgrafiek’ die iedere mogelijke klantreis in kaart brengt, zoals de content die een klant moet ontvangen als conversie op de website uitblijft. Rekening houdend met de doelstellingen en doelgroepen, bepaalt Adobe Sensei automatisch de optimale klantreis voor ieder individu.
  • Het opsporen van fraude: Digitale advertentie fraude vormt een grote uitdaging voor adverteerders, met een geschatte economische schade van zo’n 6,5 miljard dollar als gevolg in 2017. Adobe bevindt zich in de unieke positie om dit probleem aan te pakken dankzij haar brede analytics en advertising footprint. Datawetenschappers bij Adobe hebben namelijk een manier gevonden om mensen van bots te kunnen onderscheiden. Meer specifiek, bepaalde gebruikersgroepen zijn vrijwel zeker ‘menselijk’, zoals klanten die inloggen voor financiële diensten. Door gebruik te maken van geavanceerde machine learning modellen bij deze specifieke datasets van gebruikers, kunnen datawetenschappers voorspellen welk aandeel van hun website traffic gebaseerd is op een mens en welk gedeelte op een ‘bot’. Door de kracht van kunstmatige intelligentie kunnen adverteerders en uitgevers frauduleuze ad views uitsluiten en hiermee geldverspilling tegengaan.
  • Video-advertentie AI: Het project Video-advertentie AI biedt video editors de kracht van AI om hun video-advertentie performance te verbeteren, door voorspellende data over performance en aanbevelingen. Bijvoorbeeld bij een TV-reclamespot van 60 seconden die gedeeld moet worden via verschillende social mediaplatformen. De video wordt dan eerst automatisch getagd zodat hij vergeleken kan worden met overeenkomstige content. Adobe Sensei genereert vervolgens een effectiviteitsscore, waarbij het leert op basis van analyses van eerdere TV-spots vergelijkbaar met de video. Aanbevelingen voor het verbeteren van deze effectiviteitsscore (zoals het aanpassen van de lengte en het verloop van de video) worden naar de video editors gestuurd in Adobe Premiere Pro CC, samen met de originele bewerking en layers. Adverteerders kunnen aanpassingen doorvoeren om de creatieve elementen te behouden, terwijl zij de marketingdoelstellingen ondersteunen door de best presterende video-content te leveren.
  • Launch It: Tag management in website content maakt het voor marketeers mogelijk om hun content te ordenen en de effectiviteit te meten. Het is misschien wel de meest cruciale, maar ook de minst aansprekende taak van een marketeer. Het is een handmatig proces dat de nodige tijd en inspanningen vergt en vaak ten koste gaat van andere taken. Project Launch It maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en natuurlijke taalverwerking om het tag management proces volledig te automatiseren. Launch It scant een website, onderzoekt alle elementen en doet aanbevelingen voor de meest optimale tagging structuur. Zodra de marketeer toestemming geeft, wordt alles automatisch getagd en wordt een taak die vaak dagen of zelfs weken in beslag neemt afgerond in enkele minuten.
  • Master Plan: Bij het vormgeven van de gehele klantervaring van het eerste contact tot aan loyaliteitsprogramma’s, besteden merken veel tijd aan het organiseren van taken zoals het selecteren van assets en het samenstellen van de marketingmix. Project Master Plan maakt gebruik van Adobe Sensei om marketeers in staat te stellen dit proces sneller te doorlopen. Hiermee maken zij tijd vrij voor belangrijkere taken. Er worden voor alle onderdelen van het proces aanbevelingen gedaan zoals belangrijke assets om de juiste marketingmix van content te krijgen voor e-mail, social, mobiel en andere kanalen. Daarnaast zal Adobe Sensei de Master Plan aanbevelingen in real-time aanpassen wanneer variabelen zoals het budget veranderden.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Adobe Sensei
Adobe Sensei is een framework en verzameling van intelligente diensten, dat ontwikkeld is op het Adobe Cloud Platform, voor het verbeteren van het ontwerpen en leveren van digitale ervaringen. Adobe Sensei maakt gebruik van de enorme volumes aan content en data asset waar het bedrijf over beschikt, maar ook de diepgaande kennis van het creatieve -, marketing- en documentsegment. Adobe Sensei maakt gebruik van geïntegreerd framework van kunstmatige intelligentie en machine learning. Bezoek voor meer informatie: http://www.adobe.com/go/sensei.

Over Adobe Experience Cloud
Adobe Experience Cloud is een uitgebreide set van clouddiensten die ontworpen zijn om ondernemingen alles te bieden dat zij nodig hebben om exceptionele klantervaringen te leveren. Adobe Experience Cloud, bestaande uit Adobe Marketing Cloud, Adobe Advertising Cloud en Adobe Analytics Cloud, is ontwikkeld op het Adobe Cloud Platform en integreert met Adobe Creative Cloud en Document Cloud. Met behulp van de machine learning en kunstmatige intelligentiemogelijkheden van Adobe Sensei, combineert Adobe Experience Cloud oplossingen van wereldklasse, een volledig uitgebreid platform, uitgebreide data en contentsystemen en een robuust ecosysteem van partners die ongekende expertise bieden in het leveren van ervaringen.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Kijk ook op de Adobe-Twitter: https://twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: https://www.facebook.com/AdobeBenelux