Adobe Summit2016: bent u een ervaringsgerichte onderneming?
Amsterdam, 22 maart 2016 – Tijdens Summit 2016 in Las Vegas toont Adobe (Nasdaq:ADBE) verschillende innovaties binnen Adobe Marketing Cloud. Adobe Summit is een belangrijk industrie event gericht op de toekomst van marketing en zakelijke transformatie. Dit jaar heeft het evenement een recordaantal bezoekers met zo’n 10.000 deelnemers in totaal. Adobe presenteert niet alleen de belangrijkste technologische vernieuwingen op het gebied van marketing. Tijdens de conferentie zijn ook acteur George Clooney, ‘Silicon Valley’-ster Thomas Middledich en acteur en zanger Donny Osmond aanwezig om te vertellen over hoe hun persoonlijke merk zich ontwikkelt in de huidige digitale wereld. Executives van Cirque du Soleil, Comedy Central, Mattel, McDonalds en Royal Bank of Scotland zijn slechts enkele voorbeelden van de honderden merken die tijdens Adobe Summit spreken over hoe zij vooroplopen bij de volgende industriële ontwikkeling: de ‘ervaringsgericht ondernemen’ trend.
Ervaringsgericht ondernemen
De derde wave van zakelijke software komt eraan en zorgt ervoor dat producten en diensten op een nieuwe manier worden gecreëerd, geleverd en op de markt wordt gezet. Eerst was er de ‘backoffice’ wave met software-oplossingen voor interne processen zoals voorraadbeheer, salarisadministratie en de boekhouding. Hierna kwam de ‘front-office’ wave die ervoor heeft gezorgd dat bedrijven beter in staat zijn om hun data te stroomlijnen om de interactie met de klant te verbeteren. Voor beide waves geldt dat early-adopters van bedrijfssoftware een groot voordeel hebben op hun concurrenten. Op dit moment bevinden wij ons in de eerste fase van de derde wave.
De enorme hoeveelheid informatie en kansen die ontstaan door de digitale revolutie hebben ertoe geleid dat de verwachtingen van consumenten naar een ongekend hoog niveau zijn gestegen. Er is maar één manier om boven water te blijven in deze nieuwe omgeving en dat is door een ervaringsgerichte onderneming te worden. Ondernemingen moeten een gepersonaliseerde en aantrekkelijke klantbeleving bieden binnen ieder onderdeel van de klantrelatie, van websites, mobile apps tot aan de winkel.
Tijdens Summit presenteert Adobe de volgende generatie Adobe Marketing Cloud waarmee ervaringsgericht ondernemen mogelijk wordt. Het bedrijf introduceert vernieuwingen van het Adobe-platform, inclusief uitbreidingen van het partner- en developer-programma.Een nieuwe Adobe Marketing device Co-op gaat naar verwachting 1,2 miljard devices aan elkaar koppelen. Het nieuwe over-the–top (OTT)-aanbod maakt het voor omroeporganisaties en aanbieders van pay-tv eenvoudig om consumenten rechtstreeks via Apple TV, Microsoft Xbox, Roku en andere verbonden devices een betere ervaring te bieden dan reguliere televisie. Het bedrijf introduceert ook nieuwe functionaliteit voor data science die merken in staat stellen om op het juiste moment, voor ieder device, de juiste klantbeleving te voorspellen en te leveren, zowel online, in apps als in de winkel.
“Iedere onderneming zou de kwaliteit van de klantbeleving goed in de gaten moeten houden”, stelt Brad Rencher, executive vice president en general manager, Digital Marketing Business bij Adobe. “Adobe is er volledig op gericht om onze klanten in staat te stellen om consistente, gepersonaliseerde en onderscheidende klantbelevingen te bieden.”
Adobe Platform
Uitbreidingen van Adobe Cloud Platform, zoals updatesvan Adobe Exchange, die honderden apps en integraties host zoals Turn, Microsoft Dynamics CRM en Tremor video, stellen partners in staat om de de functionaliteit van Adobe Marketing Cloud uit te breiden. De introductie van Adobe.io, het nieuwe ontwikkelportal van Adobe, biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om de Adobe Marketing Cloud software development kit (SDK) te downloaden en geeft hen eenvoudig toegang tot applicatie program interface (API) routines en protocollen.
Nieuwe Adobe gecertificeerde metrics, ontwikkeld op het cloud platform en ondersteund door Adobe Analytics, biedt gestandaardiseerde digitale census data voor het nauwkeuriger meten van digitale doelgroepen. Door gebruik te maken van de Adobe gecertificeerde metrics, kunnen partners zoals comScoreen Nielsen een compleet beeld bieden van de totale engagement van doelgroepen voor televisie en online om meer advertentieopbrengsten te generen. Met Adobe data kunnen omroepen, leveranciers van pay-tv en digitale uitgevers nauwkeurig doelgroepen meten en hun content vermarkten via alle schermen, waaronder lineaire TV, DVR, video on-demand, desktops, smartphones, tablets, spelcomputers en over-the-top verbonden devices.
Cross-device samenwerking & mobile
- Adobe kondigt Adobe Marketing Cloud Device Co-opaan, een netwerk dat ‘s werelds grootste merken in staat stelt om samen te werken om consumenten nog beter te identificeren wanneer zij gebruik maken van verschillende devices. Hierbij worden de hoogste standaarden voor privacy en transparantie gehanteerd. De Co-op helpt deelnemende merken om op grote schaal een nog gepersonaliseerde klantbeleving te bieden voor verschillende device en applicaties.
- Adobe heeft ook een diverse innovaties aangekondigd op het gebied van mobile marketing. De diepere integratie van Adobe Experience Manager Mobilemet Cordova helpt klanten bij het uitbreiden van mobiele apps om een rijkere content-belevingen te creëren. Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt het ontwikkelen en beheren van visueel aantrekkelijke zakelijke apps die even gebruiksvriendelijk zijn als consumenten apps. Verschillende technologiepartners kondigen aan dat ze mobile binnen Adobe Experience Manager gaan ondersteunen.
- Mobile Core Services biedt nu tools voor merken die hun klantinteractie willen optimaliseren. De nieuwe deep linking-functionaliteit binnen Adobe Marketing Cloud stelt merken in staat om promotionele aanbiedingen te sturen die de klant direct naar de productpagina leiden binnen de app zelf. Hiermee worden verschillende weggenomen en wordt er een betere klantbeleving geboden.
Nieuwe OTT-aanbod
- Adobe presenteert ook nieuwe mogelijkheden binnen Adobe Primetimewaarmee de oplossing wordt uitgebreid naar OTT-platformen die het eenvoudig maken voor omroepen en leveranciers van Pay-TV om consumenten via OTT-devices rechtstreeks een betere ervaring te bieden dan televisie. Door de integratie met digital marketingoplossingen in Adobe Marketing Cloud kunnen content-leveranciers kijkers werven en boeien en geld verdienen met meer gepersonaliseerde content en advertentie-ervaringen
Data Science & sneak previews
- Adobe kondigt ook verschillende data science-opties aan. Een daarvan is SmartPics, een engine voor TV-aanbeveling en geautomatiseerd inzicht voor adverteerders. Deze opties breiden het gebruik van krachtige algoritmes verder uit. De nieuwe algoritmes vereenvoudigen het proces van het extraheren van inzichten uit miljarden datapunten waarmee marketeers betere beslissingen kunnen nemen en profiteren van aanbevelingen en voorspellingen waarvan zij zich eerder niet eens bewust waren.
- Adobe toont ook enkele ‘sneak previews’ tijdens Adobe Summit. Het gaat hierbij om previews van baanbrekende ideeën en technologieën die binnenkomen bij Adobe Labs. Een van de sneak previews toont een koppeling tussen Adobe Experience Design en Adobe Experience Manager. Deze tool maakt het mogelijk voor designers van websites en apps om te werken aan een interface-ontwerp en deze direct te testen binnen één omgeving.
Over Marketing Cloud
Adobe Marketing Cloud stelt ondernemingen in staat om big data te gebruiken om klanten en potentiële klanten effectief te bereiken en een band met hen op te bouwen via gepersonaliseerde marketing-content voor alle devices en digitale touch points. Acht nauw geïntegreerde oplossingen bieden marketeers allesomvattende marketingtechnologieën die gericht zijn op analytics, web en app experience management, testing en targeting, advertising, audience management, video, social engagement en campagnemanagement. De koppeling met Adobe Creative Cloud maakt het eenvoudiger om direct creatieve assets in te zetten binnen alle marketingkanalen. Duizenden internationale merken, inclusief twee derde van de Fortune 50-ondernemingen vertrouwen op Adobe Marketing Cloud.
Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek:http://www.adobe.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.