Geplaatst door Adobe

Adobe toont nieuwe toepassingen voor TV en video tijdens IBC 2015

Amsterdam, 9 september 2015 – Adobe (Nasdaq: ADBE), marktleider in video software, heeft een aantal nieuwe features van Adobe® Creative Cloud® aangekondigd. De belangrijkste toevoegingen zijn onder andere de ondersteuning voor UltraHD (UHD) en verbeteringen van kleurtechnologie. Daarnaast breidt Adobe Primetime, een van de acht oplossingen van Adobe Marketing Cloud, zijn distributie en verdienmodellen uit voor HTML5-video’s.  Bovendien biedt het nieuwe tools voor aanbieders van betaalde TV die ervoor zorgen dat authenticatie voor TV Everywhere eenvoudiger en gestroomlijnder wordt. Adobe toont deze nieuwe connectie tussen Creative Cloud en Marketing Cloud van 11 tot en met 15 september tijdens IBC 2015, de grootste professionele broadcast beurs van Europa, in Amsterdam.

Adobe zal tijdens IBC ook de laatste trends in de markt demonstreren, waaronder de ontwikkeling dat steeds meer klanten switchen tussen Creative Cloud- en Premier Pro CC-workflows. Een voorbeeld hiervan is de film Deadpool van 20th Century Fox, die op 12 februari 2016 in première gaat. Een ander voorbeeld is de film Staten Island Summer van Paramount Pictures, die is gemonteerd door Adam Epstein en bekroonde kleurcorrectie-artiest Dado Valentic. Daarnaast zijn er veel recent gelanceerde diensten die gebruik maken van Adobe Primetime, waaronder HBO Now, Sony Pictures Entertainment en de RTL-groep.

De onthulling van nieuwe innovaties voor Adobe video-tools

Op IBC 2015 toont Adobe nieuwe videotechnologieën die binnenkort worden toegevoegd aan Creative Cloud. Deze technologieën stroomlijnen de workflows van omroepen en mediabedrijven. Deze technologieën omvatten:

•   Een uitgebreide native format-ondersteuning waarmee materiaal met een resolutie van 4K tot 8K in Premiere Pro CC kan worden gemonteerd, zet de nieuwe standaard voor UltraHD. After Effects CC beschikt binnenkort over kleurverbeteringen, met ondersteuning voor HDR-workflows in Premiere Pro CC, en verbeterde kleurreproductie. Daarnaast komt er verbeterde ondersteuning voor ARRI RAW, Rec. 2020 en andere Ultra HD- en HDR-formats.
  •   De introductie van een touch omgeving waarbij Premiere Pro CC, After Effects CC en Character Animator zijn geoptimaliseerd voor gebruik met Microsoft Surface Pro, Windows 8 tablets of Apple devices.
  •   Het aanpassen van de duur van een nummer, zodat het past bij  de video-content met Remix, een nieuwe feature in Audition CC. Remix is meer dan een looping tool; het herschikt de lengte van muziek terwijl het de structuur van het nummer behoudt, waardoor er muziek ontstaat die past bij je verhaal.
  •   Vernieuwde ondersteuning van Creative Cloud Libraries binnen CC desktop video-tools, dankzij Adobe CreativeSync. Assets zoals afbeeldingen van Adobe Stock zijn nu direct zichtbaar in After Effects en Premiere Pro, zodat ze meteen kunnen worden ingezet om ideeën tot leven te brengen.
  •   Destination Publishing, een oplossing binnen Adobe Media Encoder die het mogelijk maakt om content te renderen en te verspreiden via populaire sociale platformen zoals YouTube, Vimeo en Creative Cloud, ondersteunt nu ook het hosten van social media campagnes en projecten op Facebook.
  •   Adobe Anywhere, een workflow-platform waarmee verschillende teams binnen een bedrijf kunnen samenwerken, kan worden ingezet als multi-locatie streaming-oplossing of voor een samenwerking op een enkele locatie.

“Adobe verandert de workflows van video en film door het eenvoudig produceren van fantastische beeldkwaliteit mogelijk te maken. Kleur is essentieel voor filmische storytelling en afbeeldingen zonder kleurcorrectie doen hier afbreuk aan”, zegt Bill Roberts, senior director of professional video product management bij Adobe. “Beeldkwaliteit is zeer belangrijk nu UltraHD de standaard wordt. De recente ontwikkelingen binnen Creative Cloud maken het voor producenten eenvoudiger om goede, UltraHD content voor elk scherm te maken.”

“Tijdens  het productieproces is iedereen nu verantwoordelijk voor kleur. Belangrijke updates in Adobe Premiere Pro CC, zoals Lumetri Looks, stelt filmmakers en editors in staat om het creatieve design van een project tijdens het gehele productieproces te blijven controleren. Ik ben benieuwd naar de volgende ontwikkelingen binnen Creative Cloud”, zegt Dado Valentic, oprichter en Chief Colorist bij Mytherapy.

Het nieuwe Adobe Primetime

Op IBC 2015 toont Adobe ook de grote updates binnen Primetime, het multi-screen televisie-platform van Adobe. Het platform kent nieuwe features die OTT en het direct-to-consumer aanbod ondersteunen, zoals acquisitie van kijkers, engagement, verdienmodellen en meetfuncties. De nieuwe features helpen mediabedrijven met het bereiken van een nog groter publiek:

•  Meer bereik: Primetime ondersteunt nu de levering van HTML5-content voor mobiele browsers en connected devices, waardoor het bereik wordt vergroot en nieuwe verdienmodellen mogelijk worden gemaakt. Primetime is platform-neutraal, waardoor het veel verschillende devices ondersteunt bij het veilig afspelen van content.
  • Meeslepende TV-ervaring: Om aan de verwachtingen van de klanten van TV Everywhere-applicaties te voldoen, krijgt Primetime nieuwe features die reactietijden drastisch versnellen. De instant-on functie haalt video-content al op in  een app, waardoor de content binnen een seconde wordt afgespeeld. On-demand video’s en livestreams worden hierdoor wel driehonderd tot vijfhonderd procent sneller opgestart. Primetime ondersteunt nu ook Dolby AC-3, waardoor geluid van bioscoopkwaliteit naar alle desktops en connected devices wordt gebracht.
  •  Easy Access: De ondersteuning van het OAUTH 2.0-protocol door Primetime geeft consumenten eenvoudige toegang tot hun favoriete betaalde televisie-content. Distributeurs kunnen TV Everywhere met home-based authenticatie aanbieden, evenals langere authenticatie waardoor gebruikers slechts eenmaal op een device hoeven in te loggen.
  •  Geavanceerde meetmogelijkheden: Adobe Analytics, met pre-integratie in de Primetime TVSDK, introduceert een nieuwe ondersteuning bij het meten van OTT en TV Everywhere. Een voorbeeld hiervan zijn de verschillende mogelijkheden om de  betrokkenheid van gebruikers te meten. Adobe Analytics ondersteunt het meten van videogebruik via desktops, Amazon devices, Android, Apple TV, Chromecast, iOS, Ruko, Xbox One en Playstation.

Handige links

Adobe op IBC en MAX

Adobe toont de grote updates voor de Creative Cloud en Adobe Primetime van 11 tot en met 15 september op IBC 2015, de grootste professionele broadcasting beurs van Europa, in Amsterdam. Het bedrijf demonstreert de nieuwe oplossingen in de RAI, hal 7, stand 7.G27 en online op http://www.adobe.com/go/video. De verwachting is dat deze updates aan het eind van het jaar worden gelanceerd. Video-innovatie is ook een belangrijk thema op Adobe MAX, de conferentie over creativiteit ,die wordt gehouden in Los Angeles van 3 tot en met 7 oktober. Meer dan 6000 creatives over de hele wereld krijgen de nieuwste toevoegingen van de Creative Cloud te zien en horen verhalen van creatieve leiders en inspirerende sprekers.