Industry Wire

Geplaatst door Zendesk

Adyen kiest Zendesk voor customer service

Het Nederlandse Adyen, een van ’s werelds meest populaire betaalplatforms, heeft Zendesk gekozen voor de uitbouw van zijn internationale customer service. Zendesk is specialist op het gebied van oplossingen voor klantenservice en helpdesks.

Customer service-systeem voor snelle groei
Adyen werd opgericht in 2006 en werd in 2016 door KPMG op de 15e plaats gezet in zijn jaarlijkse FINTECH100, de lijst van Leading Global Fintech Innovators. In 2016 rapporteerde het bedrijf een omzetgroei van 99%.

Deze zomer schakelde Adyen over op de customer service-systemen van Zendesk. Christoph Eilers, Project Manager bij Adyen, legt uit waarom: “Bij onze snelle internationale groei kregen we steeds meer behoefte aan een helpdesk-omgeving waarmee we de groeiende ticketload op een intelligente manier konden automatiseren. We wilden dat zowel de kwaliteit als de snelheid van de verwerking van tickets zou toenemen, terwijl het voor onze internationale supportmedewerkers de manier van werken zou vereenvoudigen.”

“Met het oog op de groei wilden we een internationaal schaalbare oplossing. Begin dit jaar hebben we daarvan een aantal systemen geïmplementeerd en in de praktijk getest. De keuze viel uiteindelijk op Zendesk. Doorslaggevend daarbij waren de internationale aanwezigheid van het bedrijf en de grote gebruiksvriendelijkheid van het systeem.”

“Bij Adyen zetten we onze klant, de ‘merchant’ op de eerste plaats en alles is erop gericht deze zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Met Zendesk kunnen we die ambitie ook bij snelle groei realiseren”, besluit Eilers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht