Adyen, partner van LVMH, transformeert betalen in de luxesector wereldwijd

msterdam, 17 september 2025 – Adyen, het wereldwijde financiële technologieplatform voor toonaangevende bedrijven, ondersteunt LVMH, de wereldleider in luxeproducten, bij een groot internationaal initiatief: de harmonisatie van betalingen binnen al haar Maisons (de Franse benaming voor de merken van de groep). De oplossingen van Adyen zijn inmiddels live bij bijna 50 Maisons wereldwijd, van mode en lederwaren tot hospitality, horloges en sieraden, beauty en warenhuizen. LVMH wil succesvolle initiatieven binnen de groep breder uitrollen, zonder dat de eigenheid en het vakmanschap van elke Maison verloren gaan. Vanuit die visie koos LVMH in 2020 Adyen als wereldwijde betaalpartner. Samen bouwen ze aan één geïntegreerde betaalinfrastructuur, in de winkel en online, die klanten overal dezelfde naadloze en hoogwaardige ervaring biedt. De eerste implementaties leverden direct tastbare voordelen op, zoals: |
|
Met inmiddels meer dan 1.000 uitgerolde winkels in Europa, APAC, de Amerika’s en daarbuiten, is het succes van het project ook te danken aan de persoonlijke, boetiek-voor-boetiek ondersteuning. “Dit project is onderdeel van onze bredere ambitie om een vlekkeloze klantervaring te bieden die de kwaliteit van onze producten en het vakmanschap van onze Maisons weerspiegelt,” zegt Arnaud Bodzon, Group Payment Director bij LVMH. “Dat geldt niet alleen voor klanten, maar ook voor onze verkoopadviseurs. Zij kunnen zich nu volledig richten op hun kerntaak, het adviseren en begeleiden van klanten, zonder zich zorgen te hoeven maken over betalingen.” “Onze samenwerking met LVMH weerspiegelt een gedeelde visie: betekenisvolle en moeiteloze ervaringen creëren voor klanten in de wereld van high-end retail,” aldus Ethan Tandowsky, CFO bij Adyen. “Naast het faciliteren van betalingen tillen we samen elk contactmoment binnen de Maisons van LVMH naar een hoger niveau, zodat de winkelervaring volledig aansluit bij de luxe van de producten. Ik kijk ernaar uit wat we samen in dit volgende hoofdstuk kunnen bereiken.” “Hands-on ondersteuning is cruciaal bij integratieprojecten in een groep als LVMH. Dankzij Adyen’s expertise konden zij zich volledig aanpassen aan onze specifieke behoeften,” voegt Arnaud Bodzon toe. De harmonisatie wordt de komende tijd verder uitgerold naar meer Maisons, met een gezamenlijke ambitie: een betaalervaring bieden die elegant, efficiënt en wereldwijd verenigd is. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.