Geplaatst door AFAS Software

AFAS ook in tijden van coronacrisis Great Place to Work

LEUSDEN, 17 december 2020 – AFAS Software is voor het tweede jaar op rij gecertificeerd Great Place To Work in de categorie Large. Great Place To Work onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de resultaten van een onafhankelijk medewerkersonderzoek voldoet AFAS aan de criteria voor goed werkgeverschap.
“Het behalen van de certificering voelt als het winnen van een prijs, vooral in een jaar met nooit eerder vertoonde uitdagingen,” vertelt Britt Breure, HR Directeur bij het softwarebedrijf uit Leusden. “AFAS is een echt familiebedrijf waarbij omkijken naar elkaar en de relatie met en tussen medewerkers de drijvende kracht is. Van de medewerkers geeft 97 procent aan ze zich met elkaar verbonden te voelen en om hulp kunnen vragen als het nodig is. Maar liefst 99 procent geeft aan zich welkom te voelen. De Great Place To Work-certificering is het bewijs dat wat we willen bereiken ook daadwerkelijk lukt.”
Great Place To Work ondervraagt de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. AFAS Software is met het behalen van de certificering één van de twee organisaties in de categorie ‘Large’ van de afgelopen maand. De behaalde score is 93 procent, waarmee AFAS ruim boven het gemiddelde percentage van 78 procent in deze categorie zit.
Dankbaar voor wendbaarheid
De organisatie met maar één HR-verantwoordelijke heeft sinds maart nog meer ingestoken op de band met de medewerkers. Breure: “We hebben extra aandacht gestoken in activiteiten om de stemming bij medewerkers positief te houden, ook toen we in één dag van één naar vijfhonderd kantoren gingen. Zo introduceerden we een online journaal waarin medewerkers elkaar op de hoogte hielden van allerlei actuele zaken. Daarnaast ontvingen medewerkers elke maand cadeautjes op de deurmat met persoonlijke berichtjes, bovenop de coronavergoeding, uitgekeerd als bedankje voor de wendbaarheid van de medewerkers. Een klein gebaar met grote impact op de beleving bij medewerkers, zo blijkt.”
Over AFAS
Werk kan zo veel leuker en beter. En met meer oog voor de maatschappij. In veel organisaties zijn mensen druk met de verkeerde dingen. Onnodige handelingen, dubbel werk, fouten herstellen: het kost handenvol tijd en komt de kwaliteit niet ten goede. De missie van AFAS Software is: inspireert beter ondernemen. Dat doet AFAS met software en alles wat ervoor nodig is om die software zo te gebruiken dat je er een hoger doel mee bereikt. Organisaties houden tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden, kwaliteit en werkplezier.
Over Great Place to Work
Al 35 jaar helpt Great Place To Work organisaties met het vergroten van vertrouwen op werkvloer: het meest fundamentele element van een succesvolle organisatie. Het onderzoek van Great Place To Work geeft inzicht in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen een organisatie. Great Place To Work geeft op basis hiervan verbeterpunten voor een sterke organisatiecultuur en begeleidt in de opvolging hiervan. De internationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 60 landen op alle continenten.