Industry Wire

Geplaatst door M4N

Affiliate marketing netwerk M4N groeit met 46 procent

Affiliate marketing netwerk M4N heeft het afgelopen half jaar een mooie omzetstijging weten te behalen. Werd 2009 nog met een omzet van 12 miljoen euro afgesloten, nu staat de teller op een halfjaaromzet van 7 miljoen euro. Dat betekent dat er in deze periode 140 miljoen euro aan consumentenbestedingen via M4N is gedaan.

Performance Based Marketing
Thomas Joosten, directeur M4N: ‘We leven in een tijd waarin mensen hun geld steeds vaker online besteden. Daarnaast is performance based marketing op dit moment erg hot. Als budgetten onder druk staan, worden mensen op scherp gezet en kijken ze naar effectiviteit. Affiliate marketing is het toonbeeld van afrekenen op resultaat.’ De groei van M4N is niet alleen toe te schrijven aan een algehele groei van de sector, maar komt ook voort uit de aanpak van het bedrijf. ‘Wij hebben uitvoerige kennis van de specifieke segmenten, daarnaast hebben we een persoonlijke werkmethode en leggen we een sterke focus op het resultaat’, zo vat Joosten het samen.

Affiliate marketing blijft groeien
De prognoses voor de affiliatemarketingbranche voor 2010 zijn positief. Op 27 mei jongstleden bleek op de affiliatedag dat 55 procent van de netwerken een groei voor de Nederlandse netwerken verwacht van meer dan 20 procent. M4N zit daar met een verwachte jaaromzet van 17 miljoen (en dus een groei van 42 procent) nog eens flink boven. Het Amsterdamse M4N bestaat inmiddels elf jaar en staat al drie jaar in de hogere regionen van de Deloitte Technology Fast50, de ranking van de snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland.

M4N start vanaf vandaag met een incentive voor affiliates: Affiliates die net als M4N de doelstelling van 50 procent groei ten opzichte van de eerste helft van het jaar behalen, mogen op kosten van het netwerk naar de Affiliate Summit in Las Vegas in januari 2011.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht