Industry Wire

Geplaatst door Aiden

Aiden lanceert ChatGPT keuzehulp voor webshops

Aiden, het SaaS-platform voor guided selling, lanceert vandaag Aiden AI. Met deze feature, gebaseerd op ChatGPT, wordt het voor webshops nog makkelijker om keuzehulpen te bouwen en zo hun klanten te helpen bij het kopen van het juiste product.

Zo kan een webshop bijvoorbeeld aangeven een keuzehulp voor scheerapparaten te willen bouwen. Aiden AI genereert dan vragen als “Heeft u een gevoelige huid?” en “Wilt u het scheerapparaat onder de douche gebruiken?”, inclusief de bijbehorende antwoorden en een uitleg voor de klant.

Blokker had de primeur. Yørn Soeteman, manager Blokker.nl, vertelt: “Het kon voorheen nog best een klus zijn om de juiste vragen en antwoorden voor een keuzehulp te creëren. Met Aiden AI is dat opgelost. We voeren nu gewoon in waar de keuzehulp over moet gaan, en Aiden genereert direct een opzet voor de vragen en antwoorden. Super handig voor een goede start.”

“We zijn trots om onze leidende positie in het guided selling domein te onderstrepen met deze nieuwe AI-functionaliteit”, zegt CEO van Aiden, Marja Silvertant. “Net zoals webshops hún klanten sneller en makkelijker willen helpen, willen wij ónze klanten sneller en makkelijker helpen. Met Aiden AI kunnen webshops nu in minder dan een uur een interactieve keuzehulp bouwen en lanceren.”

Aiden AI is inzetbaar voor uiteenlopende producten en diensten: van cosmetica tot elektronica, en zelfs voor industriële B2B-toepassingen. De gegenereerde vragen zullen zich altijd richten op de context en gebruikssituaties van de klant, in plaats van de specificaties van de producten. Dit is in lijn met de visie van Aiden dat e-commerce pas echt effectief kan zijn als webshops de klant centraal stellen.

“We geloven dat Aiden AI een gamechanger is voor guided selling”, zegt Silvertant. “Hiermee maken we het geven van persoonlijk advies namelijk nog toegankelijker voor webshops van alle formaten.”

Over Aiden

Aiden is marktleider in guided selling. Met hun SaaS-platform stellen ze webshops in staat om keuzehulpen te bouwen die klanten helpen bij het vinden en kopen van het juiste product. Dit leidt tot hogere conversie en lagere retourpercentages. Aiden is opgericht in 2016 en is gebaseerd in Utrecht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht