AI-startup Optiply neemt met inkoopalgoritme voor webwinkels deel aan zelfde Accelerator als Uber en Spotify

De van origine Eindhovense start-up Optiply heeft een plek verworven in de Logistic Tech Accelerator 2017. RocketSpace is een start-up ecosysteem waarin onder andere Uber en Spotify groot zijn geworden. De betrokken corporate partners zoals Ingram Micro CFC Europe (voorheen Docdata) en Lufthansa tonen hiermee hun interesse in het zelflerende algoritme van Optiply dat op den duur de inkoop van webwinkels volledig moet gaan automatiseren.

Optiply

Het in 2015 door twee oud TU/e studenten opgerichte Optiply werkt inmiddels met teams in Eindhoven en Amsterdam aan het door ontwikkelen van het inkoopalgoritme speciaal voor de e-commerce. Bij webwinkels is het namelijk mogelijk om naast historische verkoopdata, ook steeds meer gebruik te maken van externe databronnen zoals het weer, Google ranking, prijzen van concurrenten en andere web analytics. Het resultaat is een voorraad die steeds beter is afgestemd op de vraag. Het doel: geautomatiseerd met minder voorraad, meer omzetten.

Rocketspace
Rocketspace staat bekend als de technology campus in hartje San Francisco dat startups als Uber en Spotify heeft grootgebracht. Daarbij ligt de focus op het samenbrengen van corporates en innovatieve start-ups om sterke groei te realiseren. Dat dit tot succes leidt blijkt wel uit de cijfers. Onder de 850 startups sinds 2011 is ruim 13 miljard euro funding opgehaald, met gemiddelde 1,5 funding ronde per week! Verder heeft het 16 startups grootgebracht die inmiddels meer dan een miljard waard zijn en waarvan 40% buiten de VS is opgericht. Om verder internationaal uit te breiden hebben Rocketspace en Alchemist Accelerator de handen ineen geslagen. Alchemist is volgens Forbes een platinum accelerator, wat betekent dat ze tot de 10 beste accelerators ter wereld behoren.

Sillicon Valley

Optiply krijgt op deze manier de mogelijkheid om hun product te etaleren bij de grootste fulfilment partijen van Nederland en Duitsland, respectievelijk DocData en Fiege. Deze corporate partners van de Logistic Tech Accelerator doen de fulfilment voor onder andere Bol.com, de Bijenkorf en Puma. De resultaten van de pilots worden tijdens de Public Demo Day op 12 mei in Silicon Valley gepitcht voor een zaal vol investeerders en vooraanstaande mensen uit de logistiek. Een mooie kans dus om Nederland als startup-land op de kaart te zetten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug