Geplaatst door Akamai

Akamai benoemt Hans Nipshagen tot hoofd EMEA Channels en Alliances

Amsterdam – Akamai (NASDAQ: AKAM), het intelligente edge platform voor het beveiligen en leveren van digitale content, heeft Hans Nipshagen aangesteld als hoofd EMEA Channels en Alliances.

Hans Nipshagen wordt verantwoordelijk voor de EMEA channelstrategie van Akamai, een belangrijke route-to-market in de regio. In zijn nieuwe rol zal Nipshagen het regionale partnerprogramma uitbreiden om verdere omzetgroei mogelijk te maken.

Nipshagen heeft in de afgelopen zeven jaar diverse functies bij Akamai bekleed. Het meest recent was hij werkzaam als Regional Sales Leader, met verantwoordelijkheid voor de verkoop van security- en performancediensten in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Hij is ook de Managing Director van Akamai Benelux. Nipshagen werkt vanuit Amsterdam en was de eerste medewerker van Akamai in de Benelux. Hij liet het bedrijf groeien in de regio en bouwde het lokale channelpartner-netwerk op.

Voordat hij bij Akamai in dienst trad, werkte Nipshagen voor verschillende grote internationale carriers zoals Verizon en UUNET. Inmiddels heeft hij meer dan twintig jaar ervaring in de industrie en een uitstekend trackrecord als salesleider, gezien zijn ervaring als manager van de Enterprise salesorganisatie van Verizon in Nederland. Nipshagen heeft ervaring in het werken met multi-channel salesstrategieën en het samenwerken met verschillende partners in uiteenlopende culturen.

“Steeds meer bedrijven realiseren zich dat de toekomst van het internet zich in “the edge” afspeelt. Dit biedt voor channelorganisaties meer mogelijkheden dan ooit tevoren om business te ontwikkelen in samenwerking met een organisatie als Akamai,” zegt Nipshagen. “Ik kijk uit naar de mogelijkheid om verder te bouwen aan de samenwerking tussen Akamai, lokale partners en klanten om ons channelecosysteem te ontwikkelen. Een goede security vormt de kern van het channelportfolio van Akamai en is een belangrijk fundament voor hedendaagse ondernemingen. De mogelijkheid om ons platform te koppelen aan de inzichten van lokale partners helpt ons om de beste resultaten te realiseren voor onze klanten.”

Over Akamai
Akamai beveiligt en levert digitale ervaringen aan grote bedrijven wereldwijd. Akamai’s intelligente edge platform omringt alles, van de organisatie tot de cloud, zodat klanten en hun ondernemingen snel, slim en veilig kunnen zijn. Wereldwijd vertrouwen bekende merken op Akamai om voorop te lopen op de concurrentie met behulp van flexibele oplossingen die de kracht van hun multi-cloud architectuur versterkt. Akamai houdt keuzes, apps en ervaringen dichterbij gebruikers dan wie dan ook – en aanvallen en bedreigingen ver weg. Het portfolio van Akamai bestaat uit edge security-, web- en mobile performance-, enterprise access- en video delivery-oplossingen, en wordt ondersteund door een uitstekende klantenservice, analytics en 24/7/365 monitoring. Weten waarom topmerken wereldwijd vertrouwen op Akamai? Kijk dan op www.akamai.com, blogs.akamai.com, of volg @Akamai op Twitter. Wereldwijde contactinformatie is te vinden via www.akamai.com/locations.