Akamai kondigt integratie met Salesforce Commerce Cloud aan: Akamai Connector

Amsterdam – Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), ‘s werelds grootste en meest gebruikte cloud delivery platform, heeft de release van Akamai Connector voor Salesforce Commerce Cloud aangekondigd. Met Commerce Cloud kunnen merken een gepersonaliseerde ervaring bieden aan in-store shoppers en aan klanten die via web, mobiel of social shoppen. Door de samenwerking tussen Akamai en Salesforce kunnen merken hun klanten een unified experience bieden die verder gaat dan alleen verkoop, maar die bijvoorbeeld ook marketing en klantenservice omvat.
Dankzij de integratie van de nieuwe Akamai Connector met Salesforce Commerce Cloud kunnen organisaties profiteren van de Web Performance-oplossingen van Akamai. Salesforce-klanten kunnen met behulp van Akamai Connector optimale end-to-end performance en betrouwbaarheid realiseren. Daarnaast profiteren ze van de security die standaard onderdeel is van Akamai’s cloud delivery platform. Met Akamai Connector kunnen Salesforce-klanten hun online winkel naadloos verbinden met Akamai’s oplossingen voor cloud security en web performance, waardoor sites, mobiele infrastructuren en API-gedreven verzoeken beschermd zijn tegen aanvallen.
Consumenten accepteren slechte performance niet langer en zullen overstappen als een website of app traag of onbetrouwbaar is. Akamai Connector is ontworpen om e-commercebedrijven te helpen bij het wegnemen van de complexiteit en het beheer van een alternatief Content Delivery Network boven op het CDN in Salesforce. Dankzij de verbeterde performance verkleinen retailers de kans op een slecht presterende website en kunnen ze meer omzet genereren door wereldwijd de best mogelijke klantervaring te bieden.
“De samenwerking tussen Salesforce en Akamai biedt talrijke mogelijkheden,” zegt Craig Adams, VP Product Management, Web Performance Business Unit bij Akamai Technologies. “We zijn verheugd over de samenwerking met Salesforce. Met de Akamai Connector bieden we klanten een end-to-end ervaring die helpt hun bedrijf beter te beschermen tegen securitydreigingen, onvoorspelbare performance en delivery-uitdagingen bij online zakendoen.”
“Het bieden van een gepersonaliseerde omnichannel ervaring is belangrijker dan ooit,” zegt Mike Wolff, SVP, ISV Sales bij Salesforce. “Door de krachten van Commerce Cloud en Akamai Connector te bundelen, kunnen klanten hun web- en app-performance optimaliseren en de best mogelijke ervaring bieden aan hun klanten, terwijl hun bedrijf groeit.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.