Industry Wire

Geplaatst door AKQA

AKQA scoort opnieuw hoogste positie in Gartner’s wereldwijde leiderskwadrant

Voor het derde jaar op rij staat AKQA op de hoogste plaats in het leiderskwadrant van Gartner, dat wereldwijd marketingbureaus evalueert op hun visie en vermogen tot uitvoering. Het toonaangevende onderzoeks- en adviesbedrijf doet jaarlijks een uitgebreid onderzoek naar concurrerende marketingbureaus wereldwijd en vergelijkt hun vermogen met wat klanten vandaag en in de toekomst nodig hebben.

AKQA heeft meer dan 2400 werknemers in 29 bureaus over de hele wereld. Het netwerk creëert experiences, producten en diensten door toepassing van kunst en wetenschap.

AKQA Amsterdam

Het Amsterdamse kantoor huist aan de Herengracht en werkt voor veel grote Nederlandse en internationale klanten aan digitale transformatieprojecten – van branding, UX en design voor blockchain-gebaseerd investeringsplatform Stokr tot aan e-commerce projecten voor Rituals. Het team heeft ook de ‘connected office’ van de toekomst voor Siemens opnieuw vormgegeven en werkt momenteel samen met Toyota Motor Europe als digital agency of record voor hun experience ecosystem.

Managing Director Chris Henderson is blij met de uitslag: “We zijn goed in de combinatie van design, strategie en business. We werken met vooruitstrevende klanten in Nederland en wereldwijd, die de ervaringen van hun klanten willen verbeteren om de bedrijfsprestaties te verhogen. We zijn vereerd met deze erkenning van Gartner en dankbaar voor het vertrouwen van onze klanten”.

Innovation as a service

Het Gartner Magic Quadrant-rapport van 2020 benadrukt de strategische capaciteiten van AKQA, met bijzondere vermelding van het concept ‘Innovation as a Service’. David Vogel, Executive Experience Director Europe: “We zijn enorm trots op ons vermogen om niet alleen overtuigende strategieën te formuleren op basis van ware inzichten, maar deze strategieën ook snel te kunnen vertalen naar uitvoering.”

Hoewel ze momenteel vanuit huis werken, blijft het wereldwijde AKQA-team verbonden en hard werken om innovatieve producten en diensten aan haar klanten te leveren. Henderson: “Omdat digitaal in de kern van ons bedrijf zit, konden we ons snel aanpassen. Het Gartner-rapport herinnert ons eraan, dat bedrijven meer dan ooit moeten kijken hoe ruimtes, services en software zich tot elkaar verhouden”.

Een gratis exemplaar van het volledige Gartner rapport is hier beschikbaar.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht