Industry Wire

Geplaatst door ALD Automotive

ALD Automotive start met remote inspecties

Leasemaatschappij ALD Automotive is in samenwerking met CED aan de versnelde uitrol van een remote expertise tool begonnen om schade- en onderhoudsinspecties op afstand uit te kunnen voeren.

Door de anderhalve meter-maatregelen is het steeds lastiger om fysieke werkzaamheden uit te voeren, waaronder schade- en onderhoudsinspecties. Met behulp van de CED Remote tool kunnen de schade- en onderhoudsexperts van ALD Automotive op afstand via een smartphone van de uitvoerende dealer meekijken en een schade- of onderhoudsaanvraag beoordelen.

Bij een remote expertise staan de technische experts van de leasemaatschappij en de dealer via een beeldverbinding met elkaar in contact. De ALD-medewerker kan direct meekijken en bepalen van welke onderdelen van een auto foto’s nodig zijn, bijvoorbeeld voor een expertise-rapport. De beelden en data worden automatisch geüpload en toegevoegd aan het online dossier. Bijkomende voordelen van deze inspectie op afstand zijn dat er zo bespaard kan worden op de kosten van een inspectie en de doorlooptijden sneller zijn.

ALD Automotive is de eerste leasemaatschappij die met de remote expertise tool van CED aan de slag gaat. “De introductie van de remote tool sprak ons direct aan en in samenwerking met CED hebben we die kunnen toespitsen op eigen gebruik. In de huidige situatie waarin we te maken hebben met social distancing, is digitale innovatie nog belangrijker. Zo hebben we recent de tank app met Ease2pay versneld uitgerold, en nu deze mooie samenwerking met CED,” legt Lonneke van der Horst, marketing en strategy directeur van ALD Automotive uit.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht