Industry Wire

Geplaatst door IFS

Allinq Groep kiest IFS Enterprise Service Management voor optimaliseren service- en installatieproces

De Allinq Groep, internationaal specialist in verbindingstechnologieën en netwerkinfrastructuren voor telecom- en datacomnetwerken, kiest voor IFS ESM voor het ondersteunen en verbeteren van zijn bedrijfskritische processen, zoals field service management en mobile workforce management. IFS ESM is een oplossing van IFS, wereldwijd leverancier van enterprise applications. De overeenkomst bevat ook de uitrol van IFS Enterprise Operational Intelligence (EOI).

De Allinq Groep biedt life cycle management-diensten voor infrastructuren in de telecommarkt en andere branches. Het bedrijf is begonnen en gevestigd in Nederland en heeft zijn diensten inmiddels ook internationaal uitgebreid.

Recent lanceerde het bedrijf een project waarvoor een nog efficiënter bedrijfsproces nodig was. Om dit initiatief te ondersteunen, was een investering nodig in een bedrijfsapplicatie suite om zowel de servicetechnici in het veld, als het backofficepersoneel  te versterken.

Na een grondig evaluatietraject koos Allinq voor de oplossing van IFS vanwege haar functionele reikwijdte die de gehele waardeketen omvat – waaronder het loggen van klantgesprekken, het verdelen van servicetechnici in het veld, en het inplannen van de mobiele werknemers. De IFS-oplossing is ook bestemd voor bedrijfskritische processen als financiën, inkoop, HR, projectmanagement, magazijnmanagement en onderhoud.

Daarnaast zal Allinq IFS EOI inzetten voor verbeterde inzichten in de prestaties van haar gehele waardeketen, wat besluitvorming verbetert en tijd en kosten bespaart.

“Wij kozen voor IFS, omdat bewezen is dat deze partij de best geïntegreerde en meest uitgebreide oplossing in de markt aanbiedt”, zegt René Coppoolse, CIO van Allinq. “Andere redenen waren de wereldwijde aanwezigheid en hun begrip van onze eisen. Onze ambitie is om onze servicecapaciteiten verder te professionaliseren, waarvoor een vooruitstrevende enterprise service management-oplossing nodig is. Met IFS kunnen we onze klanten efficiënt, snel en tegen lagere kosten bedienen.”

Marco Verdonschot, Managing Director van IFS Benelux: “Wij zijn erg verheugd om opnieuw een grote naam in de telecommunicatiesector als onze klant te kunnen aankondigen. De complexe waardeketen en uitbreidingsplannen van Allinq vereisen een stabiele en alomvattende systeemondersteuning. De combinatie van ESM, EOI en backofficeprocesondersteuning die wij out-of-the-box aanbieden, is uniek in de markt, en we zijn ervan overtuigd dat deze oplossing Allinq zal helpen zijn efficiëntiedoelen te behalen.”

Voor meer informatie over IFS EOI: www.ifsworld.com/en/solutions/enterprise-operational-intelligence/.

Voor meer informatie over IFS ESM: http://www.ifsworld.com/en/solutions/enterprise-service-management/.

Over de Allinq Groep
De Allinq Groep is ontstaan vanuit aanvankelijk een aannemingsbedrijf, maar ontwikkelde zich tot een internationale specialist in verbindingstechnologieën en netwerkinfrastructuren. De organisatie biedt alle life cycle management-services voor infrastructuren in de telecommarkt en andere branches, zoals energie, defensie, luchtverkeer, weg- en waterbouw. Het bedrijf is in 1962 opgericht en uitgegroeid tot een groep die bestaat uit verschillende ondernemingen. De Allinq Groep realiseert projecten met ondersteuning van ongeveer 2.400 specialisten in de gehele keten. De kernwaarden van het bedrijf zijn kwaliteit, partner in business, betrouwbaar en innovatief. De Allinq Groep focust op continue verbetering. Altijd met de intentie om de continuïteit te waarborgen. Oftewel, een toekomst voor haar klanten, de samenleving en de eigen organisatie. Meer informatie: www.allinq.nl.

Over IFS
IFS is wereldwijd een erkend leider in het leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichter bij hun business en helpt hen zich slagvaardiger te maken om optimaal te kunnen inspelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS), opgericht in 1983, met meer dan 2.800 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan een miljoen gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht