Industry Wire

Geplaatst door AKQA

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company ontwerpt het nieuwe soundlogo en UX soundsuite voor Webex

De geheel nieuwe Webex Suite is de eerste suite binnen de communicatie industrie die het hybride werken inclusief vergaderingen, bellen, messaging, statistiek en evenementen in één aanbod combineert. De nieuwe visuele identiteit en het nieuwe logo van Webex zijn ontwikkeld door AKQA in San Francisco. Amp.Amsterdam tekende voor het nieuwe geluid dat de missie en de waarden weerspiegelen die Webex vertegenwoordigt. Amp.Amsterdam heeft een uniek en eigen framework ontwikkeld voor de productie van een geheel nieuwe reeks geluiden, die Webex-gebruikers over de hele wereld kunnen gebruiken. 85% van de Fortune 500-bedrijven gebruikt Webex voor vergaderingen, conferenties en communicatie, dus dit nieuwe ontwerp zal genoten worden door veel professionals. De nieuwe sonische suite versterkt de Webex-identiteit, verbetert de gebruikerservaring en helpt de Webex missie om een inclusieve toekomst voor iedereen kracht bij te zetten.

Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director, Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
“We zijn super enthousiast over dit project. AKQA is een fantastisch design – en innovatie bureau en toen ze ons vroegen om de krachten te bundelen voor de rebranding van het Cisco Webex-ontwerp, grepen we die kans met beide handen aan. Webex is een robuust technologie- en communicatieplatform dat dagelijks door een groot aantal professionals over de hele wereld wordt gebruikt. Het creëren van de nieuwe look en sound van Webex is een vlekkeloze samenwerking geweest tussen het AKQA-team en Amp.Amsterdam. We zijn enorm trots op het werk en we hopen dat alle Webex-gebruikers over de hele wereld elke dag van de resultaten zullen genieten.”

Christopher Riggs, creatief directeur Webex
“Samenwerking is een diepgewortelde en natuurlijk aangeboren menselijke activiteit. Toen we het Webex-merk wilden vernieuwen, wisten we dat sonic branding een belangrijke rol zou spelen bij het vestigen van een merk dat uniek is voor de snel evoluerende, moderne werkplek. Amp.Amsterdam heeft geweldig werk geleverd. Hun creatieve aanpak is zeer iteratief en combineert inzichten uit interviews en feedback (van meerdere stakeholders), de stem en toon van ons merk en creatieve vindingrijkheid in een sonisch palet dat echt als Webex aanvoelt. Hun team is zeer conceptueel, zoekt hartstochtelijk nieuwe terreinen in geluidsontwerp en is technisch sterk onderlegd. Dit resulteerde niet alleen in zeer fraai, origineel werk dat perfect on brand is, maar ook in hoogwaardige assets waarmee onze technische teams nu kunnen werken. De details waren belangrijk voor Amp.Amsterdam en dat is te horen in
het eindproduct”

Jon Phillips, Senior Client Director, AKQA San Fransisco
“Het was een waar genoegen voor AKQA om met het Amp.Amsterdam-team te werken bij het creëren van het nieuwe geluid van Webex. Terwijl wij de nieuwe visuals voor het merk ontwierpen, wisten we heel goed dat we de best mogelijke sonic branding partner nodig hadden om aan onze veeleisende creatieve opdracht te voldoen. Het proces was inspirerend voor alle betrokkenen en onze klant kon niet gelukkiger zijn.”

Daniel Baesler, creatief directeur, AKQA San Francisco
“Webex is een geweldige klant om voor te werken: ze eisen een visie van wereldklasse, een state-of-the-art ontwerp en een onberispelijke uitvoering. De teams van AKQA en Amp.Amsterdam kwamen in ware synergie samen voor de nieuwe look en sound van Webex.”

Credits list:
Webex
Christopher Riggs – Creative Director Webex
Koray Ekremoglu – Creative Director Webex
Sondre Ager-Wick – Head of Design Webex Devices
Øyvind Kurisaki-Sagberg – UX Designer Webex

AKQA
Jon Phillips – Senior Client Director
Chris Remy – Senior Client Manager
Daniel Baesler – Creative Director
Hunter Patrick – Senior Art Director
Molly Hayes – Senior Integrated Producer
Molly McGlynn – Executive Strategy Director

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Diederik van Middelkoop – Executive Creative Director
Sietze Rademaker – Director Sonic Branding
Bertus Pelser – Senior Sound Designer
Maurice Paans – Brand Client Manager

Over:
Over Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Hét sonic branding bedrijf voor merken en bureaus. Amp.Amsterdam helpt merken hun sonische merkidentiteit te definiëren met duidelijke processen en slimme implementatie tools, en levert muziek en geluid van wereldklasse voor alle communicatie kanalen. Met teams in Amsterdam en New York en een samenwerking met Universal Music bieden we directe toegang tot de beste artiesten, muziek en data over de hele wereld. Naast het creëren van sonische merkidentiteiten voor merken, bieden we ook de beste muziekproducties en geluidsontwerp voor elk commercieel video- en film project.

Over Webex
Webex biedt de beste tools voor conferenties, vergaderingen, berichten en bellen en een rijke omgeving voor gebruikers om samenwerking op een naadloze manier te ervaren. Webex by Cisco is een Amerikaans bedrijf dat web- en videoconferencing-applicaties ontwikkelt en verkoopt. Het werd in 1995 opgericht als WebEx en in 2007 overgenomen door Cisco Systems. Het hoofdkantoor bevindt zich in Milpitas, Californië. De softwareproducten zijn onder meer Webex Meetings, Webex Teams, Training Center, Event Center, Support Center, Sales Center, MeetMeNow, PCNow, Webex AIM Pro Business Edition, Webex WebOffice en WebEx Connect. Alle Webex-producten maken deel uit van het Cisco-samenwerking portfolio.

Over AKQA
AKQA is een digitaal design- en communicatiebureau dat eigendom is van WPP. Het werd in 1994 in Londen opgericht en werd in 2001 internationaal uitgebreid door een fusie met agentschappen in de Verenigde Staten
en Singapore. Het werkte als een onafhankelijk bureau tot 2012, toen het werd overgenomen door WPP. Aanvankelijk richtte het bureau zich op technologie en digitale projecten, later verbreedde het zijn focus op design en innovatie naar diensten, waaronder product- en ruimtelijk ontwerp. In 2020 kondigde WPP aan dat het Gray Group zou fuseren met AKQA om de AKQA Group te creëren. Het resulterende bureau heeft ongeveer 6.000 medewerkers in 50 landen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht