Amsterdamse start-up ontwikkelt innovatieve social distance technologie

De Amsterdamse start-up Wowmakers lanceert deze week als eerste een technologie om consumenten en bedrijven te helpen zich aan te passen aan de 1.5 meter samenleving.
De technologie bestaat uit een intelligente dieptecamera, een videoscherm en innovatieve software, ontwikkeld met onder andere Augmented Reality en kunstmatige intelligentie. Bezoekers van bijvoorbeeld een bioscoop, winkel of café zien zichzelf op het videoscherm en zien d.m.v. een projectie direct hoe hun afstand zich verhoudt ten opzichte van andere bezoekers.
Zodra je minder dan 1.5 meter afstand bewaart tot iemand anders, wordt dit herkend door de technologie en verschijnt er op het nabije videoscherm een bericht dat je op een positieve manier attendeert (Blijf veilig: houd 1.5 meter afstand!). De technologie werkt real-time, slaat geen data op en voldoet aan privacy wetgeving.
Wowmakers heeft het afgelopen jaar gewerkt om Augmented Reality en Artificial Intelligence toe te passen in innovatieve concepten voor festivals en events. Medeoprichter Dennis Ippel: ‘De reacties waren erg positief en we stonden op het punt van doorbreken, toen het coronavirus alles plots stillegde. We zijn direct aan de slag gegaan met een heldere missie: hoe kunnen we onze technologieën positief inzetten in de huidige coronacrisis. We zien dat veel bedrijven er, zeker op drukke dagen, alles aan doen om een veilige én prettige omgeving te creëren voor zowel de consument als de werknemer. Met deze technologie wordt 1.5 meter voor iedereen tastbaar en het bewustzijn van social distancing wordt op een prettige manier gecreëerd’
Wowmakers zoekt andere organisaties om de technologie samen mee te lanceren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.