Industry Wire

Geplaatst door The Cloakrom

Amsterdamse start-up The Cloakroom wint online retailer van het jaar verkiezing.

Van de op dit moment 70.000 actieve webwinkels in Nederland waren er 8 genomineerd voor de Online Retailer van het jaar, te weten 9straatjes.nl, Bylotte, Little Soho, Pick and Spend, The Goods, The Next Closet.com, winkelstraat.nl en The Cloakroom.

Naast de Best Customer Experience, Retail Excellence, Most Innovative Store en de publieksprijs voor meeste stemmen was er dit jaar de Online Retailer van het jaar award. Deze Award is bestemd voor de webshop die een bijzondere online beleving neerzet voor de consument, vernieuwende faciliteiten en inspiratie biedt voor de online bezoeker. De prijzen werden voor de derde keer uitgereikt, met medewerking van ABN Amro.

Onlangs kreeg The Cloakroom nog een kapitaal injectie van €1,2 miljoen wat gebruikt wordt om uit te breiden naar onder anderen Scandinavië. Oprichters Kasper Brandi Petersen en Asbjorn Jorgesen hebben geen tijd te verliezen en zetten grote stappen door vorige week bekend te maken dat er een showroom en kantoor is aangehuurd aan de Store Kongensgade in het centrum van Kopenhagen. De nieuwe showroom aan de Store Kongensgade wordt een plek waar naast het bedienen van de Deense markt klanten worden ontvangen en zij onder het genot van een glas whisky een stijl sessie krijgen.

The Cloakroom verandert de manier waarop mannen winkelen door ze een gratis personal shopper te geven. Door middel van een korte test en een uitgebreider gesprek krijgt een personal shopper een goed beeld van iemands wensen. Aan de hand daarvan stelt zij een box samen met drie outfits en stuurt deze gratis op. Thuis kan alles gepast worden en wat niet naar wens is kan kosteloos worden terug gestuurd waarna alleen wordt afgerekend voor hetgene besloten wordt te houden. Alle prijzen zijn vergelijkbaar met die van grote warenhuizen en webshops en al onze personal shoppers hebben een sterke achtergrond of opleiding in fashion, dus geen shop assistentes, verteld Asbjørn. Op dit moment werkt The Cloakroom onder anderen samen met gerenommeerde merken als Hugo Boss, Tiger of Sweden, Scotch & Soda, Filippa K, Samsoe&Samsoe en Tommy Hilfiger.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht