Amsterdamse startup WhatsThat maakt Q&A eenvoudiger en biedt nieuwe mogelijkheden op het gebied van social shopping

Amsterdam, 3 juli 2018 – De Amsterdamse startup WhatsThat lanceert vandaag een nieuwe Q&A-app die vraag-en-antwoordsessies vereenvoudigt door tekstuele vragen te vervangen door vragen in de vorm van afbeeldingen. Gebruikers kunnen vragen aan de WhatsThat-community voorleggen door een afbeelding te uploaden en een reputatie opbouwen door vragen van andere gebruikers te beantwoorden. De belangrijkste focus van WhatsThat in dit stadium is om het aantal gebruikers en de onderlinge interactie te vergroten. In het volgende stadium stelt het zijn platform open voor marketingafdelingen van merken, bureaus en influencers. Dit biedt hen nieuwe kansen voor interactie met consumenten en het genereren van meer omzet.
Afbeeldingen uploaden voor snelle antwoorden op vragen
WhatsThat stapt af van saaie tekstuele vragen en ruilt die in voor aantrekkelijke, op afbeeldingen gebaseerde vragen. Gebruikers kunnen vragen stellen aan de hand van een foto. Hun vrienden en volgers op WhatsThat kunnen deze vragen beantwoorden. Als ruil hiervoor worden zij beloond met reputatiepunten. Het puntenaantal vertegenwoordigt het reputatieniveau van gebruikers en neemt toe met het leveren van positieve bijdragen, zoals het stellen van vragen, het leveren van correcte antwoorden en andere vormen van interactie met de WhatsThat-community. Gebruikers kunnen daarnaast medailles verdienen die blijk geven van hun staat van verdienste. In de toekomst kunnen actieve gebruikers beloningen verkrijgen bij merken en advertentiepartners die zijn aangesloten bij WhatsThat.
Een solide basis voor een wereldwijde uitrol
“Onze focus voor de komende maanden ligt op het vergroten van het aantal dagelijkse actieve gebruikers en het verbeteren van de Q&A-ervaring door die naadloos te integreren met onze disruptieve social shopping-activiteiten. De app WhatsThat en de technologie die we ontwikkelen, maken het eenvoudiger om een nieuwe winkelbelevenis te creëren die gebruikers in contact brengt met de merken en producten waar ze van houden”, zegt Mark Austen, de medeoprichter van WhatsThat.
Groeistrategie voor 2018
De Amsterdamse startup wil WhatsThat de komende maanden in de markt zetten als de beste app voor visuele vragen en antwoorden. De focus ligt daarbij op branding, content en community. Het doel is om voor het einde van het jaar over 10.000 dagelijkse actieve gebruikers te beschikken. WhatsThat wil daarnaast voor het einde van het jaar zijn team in Amsterdam hebben aangevuld met twintig development-, marketing- en salesprofessionals. De salesafdeling richt zich op het aangaan van partnerships met merken en bureaus en het leggen van de basis voor de ontwikkeling van een (r)etail-/verkoopplatform voor merken voor een wereldwijde doelgroep, met een focus op schaalbaarheid en usability. Het team van WhatsThat verkent momenteel kansen voor strategische samenwerkingen met investeerders ter bevordering van zijn groei.
Betrouwbare antwoorden op vragen
“Het internet is een geweldig medium om naar informatie te zoeken. Toch is het nog altijd moeilijk om betrouwbare antwoorden te krijgen. We hebben WhatsThat ontwikkeld op basis van onze visie dat het eenvoudig moet zijn om direct betrouwbare antwoorden op vragen te krijgen. Visuele content wordt tot 60.000 sneller door ons brein verwerkt. Dit vergroot de kans om snelle antwoorden op vragen te krijgen aanzienlijk. Bovendien is het veel leuker en interessanter om met afbeeldingen te werken”, zegt Mark Austen.
WhatsThat is direct beschikbaar voor iOS-gebruikers (https://itunes.apple.com/us/app/whatsthat/id1251920743). Een versie van de app voor Android staat voor eind juli gepland.
Over WhatsThat
WhatsThat heeft een duidelijk missie: we geloven dat Q&A eenvoudiger zou moeten zijn. Pagina’s met saaie vragen en antwoorden behoort tot het verleden. Antwoorden op je vragen krijgen is simpel: pak je camera, maak een foto en post de foto in de app. De manier waarop mensen WhatsThat gebruiken is een weerspiegeling van iedereen in de community en de visie van de oprichters. Het WhatsThat team doet er alles aan om een leuk, veilig en respectvol platform te creëren waar gebruikers een antwoord krijgen op iedere vraag. Het bedrijf is gecommitteerd om de toekomst van Q&A vorm te geven en investeert in de ontwikkeling van technologie, mensen en de community om de dienstverlening te verbeteren en de gebruikerservaring te vereenvoudigen. https://www.whatsthatapp.io
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.