Geplaatst door Anaplan

Anaplan presenteert innovaties in connected planning

Utrecht, 26 april 2017 Anaplan, de toonaangevende platformleverancier die een nieuwe manier van connected planning heeft ontwikkeld, komt met nieuwe innovaties om connected planning wereldwijd onder de aandacht te brengen bij grote en snelgroeiende bedrijven. Deze aankondiging brengt een grote verandering teweeg in de wijze waarop organisaties de toekomst inrichten, samen plannen en beslissingen nemen.

“Connected planning is een nieuwe manier van denken en plannen”, zegt Michael Gould, Chief Technology Officer en oprichter van Anaplan. “Het creëert fundamentele verbindingen tussen data, mensen en plannen binnen een organisatie. Het schaalbare platform van Anaplan is gericht op openheid en samenwerking, waardoor de gehele organisatie weloverwogen beslissingen kan nemen, die zorgen voor sneller en effectiever plannen.”

Data: één veilige bron van informatie

Het Anaplan-platform is een uitbreiding op de bestaande open-integratieaanpak van het bedrijf. Zo maakt Anaplan HyperConnect bijvoorbeeld gebruik van de technologie van Informatica Cloud. Daardoor krijgen gebruikers eenvoudig toegang tot honderden databronnen en integreren ze deze data in slechts een paar stappen in een planningsmodel. Naast goede data-governance zorgt dit ervoor dat plannen via een Anaplan-datahub aan elkaar kunnen worden gekoppeld. Deze nieuwe functies verminderen daarnaast de afhankelijkheid van de IT-afdeling, waardoor gebruikers hun businessprocessen zelf kunnen beheren.

Mensen: meer samenwerken, betere inzichten, sneller afstemmen

Andere nieuwe functies laten beslissers inzichten visualiseren en delen om zo belangrijke vraagstukken beter te beantwoorden. Dankzij een nieuwe Tableau-connector kunnen gebruikers informatie uit Anaplan halen en vervolgens zelfstandig gebruiken voor visualisatie binnen Tableau. Op deze manier delen ze eenvoudiger inzichten en resultaten met anderen. Nieuwe governance-mogelijkheden garanderen daarnaast dat de juiste mensen toegang hebben tot de juiste informatie.

De Anaplan Community, het onlangs opnieuw gelanceerde samenwerkingsportaal van het bedrijf, biedt de mogelijkheid om best practices en informatie op het gebied van planning te delen. Anaplan-gebruikers, -partners en -werknemers kunnen via dit portaal met elkaar in contact komen.

Dankzij connected planning kunnen meer mensen betrokken worden bij de planning en besluitvorming binnen het bedrijf, resulterend in snellere reacties en koerswijzigingen.

Plannen: analyseer en verfijn plannen per afdeling of door de gehele organisatie

Het krachtige Anaplan-platform geeft businessusers controle over hun eigen planningsprocessen en de flexibiliteit om die in te richten naar de veranderende behoeften van hun organisatie. Ze kunnen zelf planning-apps ontwikkelen of gebruikmaken van reeds bestaande apps. Sinds januari 2016 zijn er 99 nieuwe apps gepubliceerd, waarvan 23 apps in 2017. In totaal bevat de Anaplan App Hub momenteel ruim 195 apps.

Businessplanning wordt daarnaast naar een hoger niveau getild met Application Lifecycle Management (ALM): een nieuwe functie die gebruikers in staat stelt het ontwerpen, ontwikkelen, testen en opleveren van planning-apps eenvoudig te beheren. Anaplan is de enige cloudleverancier die deze mogelijkheid op dit moment aanbiedt.

“Organisaties die connected zijn, nemen snellere en betere beslissingen”, zegt Ray Wang, CEO van Constellation Research. “De waarde van een bedrijf hangt niet langer alleen af van de kennis van de medewerkers, maar ook van hoe effectief zij samenwerken om de kennis te delen en te verbeteren. Met behulp van geavanceerde planning en besluitvorming worden connected organisaties werkelijkheid.”

Nieuwe huisstijl

Naast het stimuleren van connected planning onthulde Anaplan eind maart 2017 zijn nieuwe huisstijl. De nieuwe identiteit met een driedimensionale A visualiseert de key differentiators van de organisatie. Alle klanten gebruiken hetzelfde softwareplatform, maar elk met een eigen perspectief. Het is één platform met veel mogelijkheden. De geüpdatet huisstijl omvat nieuwe logo’s, een nieuw kleurenpalet, een ander lettertype en nieuwe beelden, en is zichtbaar binnen het volledige bedrijf.

Over Anaplan

Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplan’s cloud platform door de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco met 16 kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com