Geplaatst door Yoko

Animatiestudio Yoko opent officieel haar deuren

Amsterdam, 14 april 2021 – Vandaag opent Yoko officieel haar deuren. De animatiestudio verzorgt al enige tijd de animaties voor een breed scala aan merken, waaronder Blendle, de Universiteit van Nederland en verscheidene televisieprogramma’s (o.a. Kinderen voor Kinderen en 24Kitchen). Yoko brengt verhalen tot leven en richt zich op het bedenken en ontwerpen van brand identities, social campagnes en het creëren van explainers. De studio is onderdeel van mediaproducent PnP Media.

“De afgelopen jaren heb ik samen met PnP Media animaties gemaakt die dagelijks door tienduizenden mensen worden bekeken via bijvoorbeeld het AD en de Universiteit van Nederland. Daar volgden zoveel aanvragen uit voort dat ik ontzettend trots ben om samen Studio Yoko te lanceren.

Klanten hebben ons zelfs al voordat we live gingen gevonden. Voornamelijk vanwege onze expertise op het gebied van explainers, brand identities voor tv en radioprogramma’s en social campagnes zoals voor Blendle. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan met nog meer creatieve en inhoudelijke concepten en animaties”, aldus Menno Wisselink, creatief directeur van Yoko.

Yoko is onderdeel van mediaproducent PnP Media, bedenker en ontwikkelaar van multimediale content, concepten en projecten voor publieke en commerciële platformen, in eigen beheer of voor anderen.

www.studioyoko.nl

Bekijk hier de showreel