Archetype Benelux breidt team uit met vier nieuwe consultants

13 januari 2022, Amsterdam – Donna Brouwer is de nieuwste aanwinst bij communicatie- en PR-bureau Archetype. Na een periode van flinke groei bij Archetype, is PR & Contentspecialist Donna daarmee de vierde consultant die zich in zes maanden tijd bij het team aansluit. Eerder gingen Claire van Emmerik (junior consultant), Thomas Vriesema (consultant) en Marie-Julie Schellens (senior consultant) haar al voor. Het bureau versterkt met deze nieuwe consultants zijn positie op het gebied van corporate communicatie, PR en content.
Donna Brouwer heeft een achtergrond in content creatie en marketing communicatie. De afgelopen jaren werkte ze onder andere als content manager voor een e-commercebedrijf. Daarnaast heeft ze zich ingezet als copywriter voor duurzame merken. Haar creatieve achtergrond en ‘out of the box’-aanpak maken haar een mooie aanwinst voor het team. Ze zal zich ondere andere in gaan zetten voor de klanten Lenovo en Schneider Electric.
Eerder dit jaar voegden ook Thomas Vriesema, Marie-Julie Schellens en Claire van Emmerik zich bij het team van Archetype in Amsterdam. Thomas was voorheen copywriter voor een Nederlandse e-bike producent en gebruikt zijn vlotte pen nu voor bijvoorbeeld de social media kanalen van Salesforce. Daarnaast is hij betrokken bij CES, de jaarlijkse consumenten elektronicabeurs dat wederom in Las Vegas plaatsvond. Als senior consultant werkte Marie-Julie voorheen bij bureaus in binnen- en buitenland. Nu adviseert ze zowel B2B- als B2C-klanten, zoals Salesforce en Motorola, op het gebied van communicatie en profilering. Tot slot maakt Claire sinds september deel uit van het team. Zij richt zich onder andere op de communicatiebehoeften van cryptocurrency-analist Chainalysis in Nederland en Belgïe.
“We mogen terugkijken op een mooi jaar. Onze klanten begrijpen dat impactvolle communicatie rust op een strategie die verschillende kanalen benut,” zegt Liesbeth Kramer, Managing Consultant bij Archetype. “Daarvoor hebben wij sterke consultants nodig met verschillende expertises. Met onze nieuwe collega’s breiden we onze content expertise nog verder uit, zowel op het gebied van media als social media. Daarnaast betekent nieuw talent altijd nieuwe ideeën en we kijken ernaar uit onze klanten te blijven verrassen in 2022.”
Over Archetype
Archetype is een internationaal communicatie- en PR-bureau dat ’s werelds grootste merken in de tech-industrie helpt bij het vergroten van hun merkbekendheid. Met 650 nieuwsgierige en creatieve medewerkers verspreid over 20 kantoren wereldwijd, werkt Archetype samen met merken die industrieën op zijn kop zetten om de sterkste “magnetic brands” ter wereld te bouwen via strategisch advies, creatieve oplossingen en ondersteuning op het gebied van communicatie, PR en digital.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.