Industry Wire

Geplaatst door Aspect

Aspect Software neemt technologie-activa over van LinguaSys

Bunnik, 12 augustus 2015 – Aspect Software – specialist op het gebied van customer engagement-oplossingen, personeelsoptimalisatie en back-officeoplossingen – neemt de technologie-activa van LinguaSys – leverancier van Interactive Text Response (ITR) en natural language user interfaces – over. Met de acquisitie zet Aspect zijn succesvolle transformatie voort als leider van cloudoplossingen voor de customer engagement-sector. Met de technologie versterkt het bedrijf zijn omnichannel consumer experience-oplossingen.

De ondersteuning van LinguaSys voor meer dan achttien talen maakt de oplossingen direct toegankelijk voor vrijwel alle regio’s ter wereld.

“Sinds de introductie eerder dit jaar, hebben veel van ’s werelds topmerken onze visie bevestigd over een klantervaring die tegemoet komt aan de vraag om betere, meer verbonden en intelligentere selfservice bedrijfsinteracties”, zegt Joe Gagnon, senior vicepresident en global general manager Cloud Solutions bij Aspect. “Door te blijven investeren in het mogelijk maken van technologieën en mogelijkheden zoals LinguaSys, blijven we onze beste omnichannel klantenservice optimaliseren en onderscheiden we ons van de rest.”

Taal- en spraaktechnologie, gecombineerd met kunstmatige intelligentie en intelligentieassistentie, stelt mensen in staat op natuurlijke wijze de interactie aan te gaan met machines. De toevoeging van de LinguaSys Natural Language Understanding (NLU)-oplossing spreekt de groeiende consumentenvraag aan naar het gebruik van berichtendiensten als sms, Facebook Messenger of Twitter voor klantenservice- en support-gesprekken.

“LinguaSys biedt zeer flexibele ondersteuning van natural language understanding voor meertalige tekstberichtoplossingen voor het selfservice CXP-platform van Aspect”, zegt Dan Miller, analist bij Opus Research. “Het wordt een belangrijke bron van onderscheid, omdat consumenten wereldwijd verbonden blijven met zelfgekozen bedrijven door microblogs, berichtenplatformen en sociale netwerken.

Met ITR veranderen kanalen als sms en Twitter van eenrichtingsnotificaties in wederzijdse conversaties, en stellen bedrijven zo in staat hun geautomatiseerde omnichannel service-interacties met consumenten uit te breiden. Het resultaat voor Aspect-klanten is dat consumenteninteractie en -tevredenheid sterk toenemen, terwijl de kosten worden verlaagd. Voor klanten betekent dit dat hun vragen realtime worden beantwoord zonder dat zij zich door geautomatiseerde telefoonsystemen heen moeten werken of naast een apparaat zitten te wachten op antwoord.

Om een Aspect-selfservicedemo te bekijken waarin gebruik wordt gemaakt van de LinguaSys natural language understanding-technologie, klik hier.

Voor meer informatie over Aspect’s selfservice-capaciteiten, klik hier.

Over Aspect

De volledig geïntegreerde oplossing van Aspect brengt de drie belangrijkste facetten samen van de moderne customer engagement-strategie: beheer van consumenteninteractie, personeelsoptimalisatie en backoffice. Met een volledige suite van cloud, self-hosted en hybride opties helpen we de meest veeleisende contactcenters en backoffices hun mensen, processen en contactmoment naadloos op elkaar aan te sluiten en zo bijzondere consumentenervaringen te bieden. Ga voor meer informatie naar www.aspect.com.

Volg Aspect op Twitter via @AspectBNLux. Lees onze blogs op http://blogs.aspect.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht