Geplaatst door Atos

Atos neemt zwakke schakels weg met opslagsysteem voor High Performance Computing

Amstelveen, 9 november 2016 – Atos lanceert de oplossing ‘Bull Director for HPSS’. Dit is het eerste onderdeel van het toekomstige aanbod van Bull-software die speciaal is ontwikkeld voor de opslag van High Performance Computing. Bull Director for HPSS optimaliseert bestaande opslagmogelijkheden en dat levert een forse tijdbesparingen op voor gebruikers.

Atos presenteert tijdens SC16

Atos presenteert haar volledige aanbod op het gebied van HPC tijdens de beurs SC16 conferentie in Salt Lake City (Verenigde Staten), het grootste HPC evenement in de wereld die plaatsvindt op 14-17 november. Op stand #721 wordt de beta-versie van Bull director for HPSS onthuld.

Bull Director for HPSS:

Is een toevoeging aan HPSS dat de prestaties van toepassingen en een eenvoudig beheer naar een hoger niveau brengt.

Verbetert de wereldwijde performance van HPSS in een omgeving met vele aanvragen voor toegang, door het real time groeperen van simultane verzoeken van verschillende gebruikers.

Het sorteert alle file recalls op een dynamische en transparante manier en rangschikt deze op basis van hun positie op tapes, waardoor de hoeveelheid en verschuivingen van data sterk afneemt. Dit resulteert in een drastische verbetering van de performance van HPSS.

Nu datasets die zijn opgebouwd uit honderden terabytes en talrijke petabytes gemeengoed worden, ontwikkelt Hiërarchisch Storage Management (HSM) zich tot een belangrijke hoeksteen van goed functionerende intensieve data-managementsystemen. HSM is een technologie voor dataopslag die data automatisch verschuift tussen kostbare high-performance opslag-devices en veel goedkopere opslagsystemen. Om de kosten te optimaliseren, slaan HSM-systemen datavolumes op langzame, kosteneffectieve devices op, en worden data gekopieerd naar snellere diskdrives zodra zij verwerkt moeten worden.

“Terwijl het aantal data explosief groeit, is opslag vaak een bottleneck en dat heeft een negatieve impact op de prestaties van IT-toepassingen. Atos heeft een lange staat van dienst met de implementatie van HPSS in complexe omgevingen waar het op lange termijn bewaren en hergebruik van omvangrijke datavolumes cruciaal is. Deze lancering bevestigt Atos strategische inzet om innovatieve oplossingen voor High Performance Computing (HPC) en High Performance gegevens Analytics (HPDA) te ontwikkelen Ons doel met Bull Director for HPSS en andere toekomstige componenten is om deze bottlenecks te verwijderen, zodat meer tijd vrijkomt voor gebruikers”, vertelt Eric Eppe, Hoofd Products & Solutions for Extreme Computing van Atos.

HPSS is een HSM-systeem dat voortkomt uit een samenwerking tussen IBM Global Business Services en vijf Amerikaanse DOE-laboratoria, die onlangs is versterkt met het Franse CEA/DAM.

Over Atos

Atos SE (Societas Europaea) is toonaangevend in digitale services met een pro forma jaaromzet van 12 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 100.000 collega’s in 72 landen. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten IT-services in vier domeinen: Consulting & Systeemintegratie, Managed Operations & BPO, Cloud Operations, Big Data & Beveiligingsoplossingen en transactiediensten via Worldline, de Europese leider in de markt voor betaaloplossingen en transactiediensten. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Defensie, Gezondheidszorg, Manufacturing, Financiële dienstverlening, Media en Nutsvoorzieningen, Publieke Sector, Retail, Telecom en Transport. Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en staat genoteerd aan de Euronext Paris market. Atos opereert onder de namen Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify en Worldline. Bezoek voor meer informatie: nl.atos.net.