Geplaatst door Avi

Avi Networks levert ‘Elasticity Everywhere’ met Zero-Code automatisering voor multi-cloud omgevingen

Amsterdam, 27 maart 2018Avi Networks, leider op het gebied van next-gen load balancing en applicatiediensten, lanceert vandaag nieuwe features die het automatiseren van de uitrol en het schalen van applicaties in hybride en multi-cloud omgevingen vereenvoudigt. Verbeteringen in de integratie met datacenterbeheerplatformen Ansible en Terraform, gecombineerd met machine learning-mogelijkheden van Avi, stellen IT-teams in staat infrastructuurvoorzieningen en applicatiediensten te leveren zonder de noodzaak complexe logica te coderen. Deze oplossing kan worden uitgerold bij de grote cloudproviders, waaronder AWS, Microsoft Azure en Google Cloud Platform, evenals privé datacenters.

Tot op heden moesten organisaties handmatig applicaties configureren en applicatiespecifieke scripts gebruiken om voorzieningen beschikbaar te stellen in hun omgevingen. De architecturale innovaties in Avi’s platform halen deze drempels weg en leveren automatisering, elasticiteit en self-service. Zodra de vraag naar een bepaalde applicatie toeneemt, start Avi automatisch extra servers en levert het platform cloudinfrastructuur, netwerkvoorzieningen en applicatiediensten zodat de beschikbaarheid optimaal blijft. “Het automatiseren van de uitrol en de voorziening van applicaties is vandaag de dag essentieel voor organisaties. Toch moeten organisaties nog veel coderen en complexe scripts onderhouden om applicaties uit te rollen in elke specifieke omgeving en in elk specifiek scenario. De verhuizing naar hybride en multi-cloud omgevingen maakt deze ervaring alleen maar pijnlijker,” aldus Gaurav Rastogi, Automation en Analytics Architect bij Avi Networks. “We hebben dit gedoe opgelost. Je hoeft niet meer na te denken over input of code. Bepaal simpelweg de gewenste uitkomst en laat Avi’s intent-based systeem de rest doen.”

“Automatisering zet de manier waarop applicaties worden uitgerold en hoe deze opschalen op zijn kop,” zei Jim Duffy, Senior Analyst for Networking bij onderzoeksbureau 451 Research. “Avi’s intent-based mogelijkheden, gecombineerd met de integratie van automatiseringtools, zijn ontworpen om elastische applicatienetwerkdiensten te leveren middels een enkel platform waarbij kennis van de infrastructuur niet nodig is. Dit kan de drempel om naar de cloud te migreren verlagen en de migratie stroomlijnen.”

Avi’s platform Avi Vantage is een software-only application delivery platform dat gedetailleerde analytics en automatisering van load balancing en web application firewalls biedt. Organisaties zoals Adobe Systems en Swisslos, de Zwitserse loterij, gebruiken Avi om te migreren en te schalen in de cloud en om cloud-achtige behendigheid naar het datacenter te halen.

Ook ZOLL Data, een divisie van ZOLL Medical Corporation, ontwikkelaar van medische apparaten voor noodhulp, zette Avi Networks en Ansible in om hun nieuwe dienst te lanceren in Amazon AWS.

“Avi Networks’ analytics en zero-code automatisering en Ansible vormen een krachtige combinatie,” stelt Garrett Zorigian, Director of Site Reliability Engineering bij ZOLL Data. “De automatisering zorgt voor een snelle uitrol en efficiëntie. De analytics bieden ons inzicht die wij voorheen niet hadden. Een ideale oplossing voor AWS én het geeft ons enorme flexibiliteit als we besluiten uit te breiden naar andere clouds.”

De intent-based en machine learning mogelijkheden zijn inherent aan het platform van Avi. De integratie met Ansible en Terraform voor multi-cloud automatisering is nu beschikbaar zonder extra kosten voor alle nieuwe en bestaande klanten van het Avi Vantage Platform.

Over Avi Networks
Avi Networks biedt public-cloudachtige flexibiliteit voor applicatiediensten en gaat daarbij verder dan alleen load balancing, met voorzieningen als diepe applicatieanalyse, voorspellende autoscaling en beveiliging in het datacenter of de public cloud. Het Avi Vantage Platform maakt gebruik van software-defined principes voor krachtige, elastische levering van applicaties op bare-metal servers, VM’s of containers. Het platform is gebouwd op software-defined principes, draait op commodity-x86-servers, virtuele machines, containers, en past bij de automatisering en self-service doelstellingen van de moderne ondernemingen. Meer informatie op www.avinetworks.com