Geplaatst door Azerion

Azerion versterkt monetisatie mogelijkheden met de strategische overname van PubGalaxy

Amsterdam, 19 oktober 2021 – Azerion, het snelgroeiende digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt vandaag de overname aan van PubGalaxy, het in Sofia gevestigde digitale monetisatie-platform. PubGalaxy, erkend door het wereldwijde adviesbureau Deloitte als een van de snelstgroeiende technologiebedrijven in Centraal-Europa, zal de monetisatie-mogelijkheden van Azerion versterken en de toegang voor uitgevers tot adverteerders van wereldklasse, vergemakkelijken.

“We zijn verheugd PubGalaxy te verwelkomen op ons platform. PubGalaxy begrijpt de uitdagingen waarmee uitgevers worden geconfronteerd en heeft een uitgebreid programmatisch aanbod ontwikkeld dat perfect aansluit bij de behoeften van onze partners. De integratie van PubGalaxy zal resulteren in het delen van kennis en technologie aan beide kanten, en een verbeterde klantervaring voor onze adverteerders en uitgevers”, vertelt Joost Merks, Chief Investment Officer van Azerion.

Begonnen in 2001, als een digitale uitgever, heeft PubGalaxy zich ontwikkeld tot een platform voor optimalisatie van advertentie-inkomsten dat uitgevers helpt hun advertentieactiviteiten te stroomlijnen en hun advertentie-inkomsten te verhogen. Hun staat van dienst in het beheren van hoogwaardige voorraden zal waardevol zijn voor Azerions netwerk van uitgevers, die zullen profiteren van kosteneffectieve, op maat gemaakte en veilige deals voor monetisatie.

Ivan Ivanov, CEO van PubGalaxy voegt hieraan toe: “Als gevestigde digitale uitgever kennen onze teams de uitgeverswereld door en door. Enkele van de grootste uitgevers hebben ons al hun monetisatie-strategieën toevertrouwd, omdat we ernaar streven de meest effectieve manieren te bedenken om hun advertentie-inkomsten te maximaliseren. We zijn ervan overtuigd dat de expertise en inzichten die we hebben opgedaan met onze twee decennia aan ervaring in de uitgeverswereld van grote waarde zijn voor het netwerk van adverteerders en uitgevers van Azerion.”

Deze overname volgt op de recente aankondiging dat Azerion Sublime over heeft genomen, het bedrijf wil zijn advertentie-aanbod in Europa versterken na het binnenhalen van €200 miljoen aan financiering.

***EINDE***

Over Azerion

Azerion is een snelgroeiend en toonaangevend pan-Europees digitaal entertainment- en mediaplatform. Ons geïntegreerde platform biedt technologische oplossingen om de aan- en verkoop van digitale advertenties voor mediakopers en -verkopers te automatiseren. Contentmakers, uitgevers en adverteerders werken met ons samen om miljoenen mensen over de hele wereld te bereiken die onze games spelen en onze entertainmentconcepten gebruiken, om de betrokkenheid, loyaliteit en e-commerce te vergroten. Opgericht in 2015 door twee Nederlandse ondernemers, heeft Azerion een snelle expansie doorgemaakt dankzij organische groei en strategische acquisities. Het hoofdkantoor van Azerion bevindt zich in Schiphol-Rijk, Nederland.

Over PubGalaxy

PubGalaxy is een op uitgevers gericht platform voor monetisatie, dat werkt in het hele RTB-ecosysteem en ver daarbuiten. Het is onze missie om media-eigenaren te helpen door te voorzien in hun behoeften op het gebied van monetisatie. We bieden premium-uitgevers een unieke aanpak, waarmee ze desktop- en mobiele content kunnen verkopen aan premium-adverteerders over de hele wereld. We combineren de meest nauwkeurige algoritmen met menselijke expertise om ervoor te zorgen dat het beste van twee werelden voor u werkt. We blijven monitoren, analyseren en verbeteren van de resultaten voor onze uitgevers, en leveren ook nooit in op advertentiekwaliteit.