Industry Wire

Geplaatst door GumGum

Baanbrekende campagne Johnsonville verviervoudigt de industrienormen voor reclameherinnering en aankoopintentie

Johnsonville, het populairste merk als het gaat om worsten in de Verenigde Staten, streeft naar voortdurende ontwikkeling van haar reclamestrategieën en wilde graag de kritische reclame-industrie voor in-games betreden. Met GumGum en Frameplay richtte Johnsonville zich op gamers die sport-, casual en simulatiegames spelen op mobiele apparaten met eenvoudige, opvallende creatieve advertenties die het spel niet verstoorden en de spelervaring verbeterden. De resultaten van deze campagne waren verbluffend, zo zijn de industrienormen voor reclameherinnering en aankoopintentie verviervoudigt.

GumGum, een contextueel-eerst, wereldwijd digitaal advertentieplatform en Frameplay, de wereldwijde leider in het mogelijk maken van intrinsieke in-game reclame, zijn eerder dit jaar een partnerschap aangegaan om contextueel relevante en merk veilige creatieve reclame mogelijkheden te leveren die kunnen worden gebruikt in het intrinsieke in-game reclame-ecosysteem van Frameplay.

De eerste intrinsieke in-game campagne van Johnsonville presteerde beter dan de industrienormen en kende een ongelooflijk succes in de mobiele advertentie herinnering met 56% van de gamers die zich de advertenties herinnerden en een stijging in de aankoopintentie. Beide resultaten zijn het viervoudige van het sectorgemiddelde. Aanvullende resultaten toonden succes zoals “geschikt als gamesponsor”, “merksponsoring van een game” en “Johnsonville is een familiebedrijf”.

“Intrinsieke in-game advertising bood ons de mogelijkheid om miljoenen gamers te bereiken en we zijn enthousiast over de resultaten van onze eerste vier weken durende campagne met GumGum en Frameplay. Wij geloven echt dat de toekomst van digitale reclame contextueel relevant moet zijn. Intrinsieke in-game reclame bereikt beide, en het is duidelijk dat deze reclamestrategie een strategie is die op de vooravond staat van een massale adoptie door de industrie,” zei Stephanie Plehn, Marketing Communications Manager bij Johnsonville.

Comscore voerde namens GumGum en Frameplay een brand lift studie uit om de algemene campagneprestaties voor Johnsonville te meten. De resultaten van de campagne versterken de kracht van intrinsieke in-game advertenties voor merkherinnering, bewustzijn en aankoopintentie. Gamers reageren positief en tonen veel aandacht voor intrinsieke in-game advertenties die naadloos opgaan in de spelomgeving en de gameplay niet verstoren.

Andere resultaten van Johnsonville’s campagne zijn:
● Gamers hadden 35% meer kans om zich Johnsonville te herinneren na het zien van de in-game advertentie
● “Ik eet graag Johnsonville producten als ik met mijn favoriete mensen ben” steeg aanzienlijk nadat een gebruiker de in-game advertentie had bekeken.

“Digitale omgevingen evolueren razendsnel en adverteerders moeten bereid zijn om consumenten te ontmoeten waar ze zijn – merken die blijven wachten om intrinsieke in-game advertenties op te nemen als onderdeel van hun marketingstrategieën zullen achterop raken,” zei GumGum CEO Phil Schraeder. “Contextueel relevante, intrinsieke in-game advertenties met eenvoudige en effectieve creativiteit leiden altijd tot meer aandacht. Mijn vraag aan merken en adverteerders is: waar wacht je nog op?”

“Intrinsieke in-game reclame is de toekomst van digitale reclame. Meer dan 3 miljard mensen spelen elke dag games, en naarmate digitale omgevingen meeslepender worden, zullen adverteerders zich moeten aanpassen aan nieuwe advertentie strategieën en -formaten,” verklaarde Frameplay CEO Jonathon Troughton. “Keer op keer heeft intrinsieke in-game reclame bewezen uiterst effectief te zijn en de resultaten van onze eerste campagne met Johnsonville bewijzen opnieuw de kracht ervan.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht