Industry Wire

Bedrijven benutten business intelligence onvoldoende

Utrecht – Slechts een fractie van de bedrijven gebruikt beschikbare technologie om reizigers te beschermen en kosten te drukken. Daarom biedt BCD Travel in een nieuwe white paper meer informatie over de mogelijkheden van business intelligence (BI) in zakenreizen.

“De technologische ontwikkelingen staan niet stil. Travel managers kunnen de nieuwe technologieën om big data te verwerken ook gebruiken om op een betaalbare manier de kosten te drukken en hun reizigers te beschermen”, zegt Diederik Banken, Vice President Commercial Benelux. “Toch gebruikt maar een klein aantal van de bedrijven de mogelijkheden van BI om hun reisprogramma te verbeteren.”

Business Intelligence in Travel verduidelijkt het gebruik van BI en de mogelijkheden voor zakenreizen. Deze white paper geeft voorbeelden van efficiënt monitoren, rapporteren, analyseren en voorspellen van zakenreizen. Het wordt duidelijk wat BI is, welke uitdagingen eraan gekoppeld zijn en welke stappen bedrijven moeten zetten om snel meer uit hun gegevens te halen. De white paper gaat ook in op verwante thema’s zoals voorspellende en normatieve analyses, datastandaarden, real-time gegevens, consolidatie van data uit verschillende bronnen, locatiegegevens met geocode en ongestructureerde data.

“We leven in een tijd van specialisaties, waarin mensen worden aangemoedigd om taken te delegeren die buiten hun expertise vallen”, zegt Diederik Banken. “Dat kan ertoe leiden dat bedrijven minder snel innoveren op gebieden die hun medewerkers nog niet onder de knie hebben. De white paper maakt van BI een eenvoudig toegankelijk en bereikbaar hulpmiddel om de prestaties van het reisprogramma te verbeteren.”

——

Over BCD Travel

BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in bijna 100 landen met 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we meer dan 95% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$22,4 miljard in 2013. Bezoek www.bcdtravel.nl voor meer informatie.

Over BCD Group

BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), Parkmobile International (mobiele parkeer- en verkeersapplicaties) en joint venture Airtrade (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in bijna 100 landen met ruim 12.000 medewerkers en een totale omzet, inclusief US$9,2 miljard partneromzet, van US$24 miljard. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht