Geplaatst door BigSpark B.V.

BigSpark maakt ambitieuze start met overname AndroidPlanet.nl

De populaire website AndroidPlanet.nl is overgenomen door BigSpark B.V. BigSpark maakt vandaag een ambitieuze start. De nieuwe online uitgever uit ‘s-Hertogenbosch wil uitgroeien tot de autoriteit op het gebied van smartphone’s. De overname van AndroidPlanet past perfect in het toekomstplannen van BigSpark.

AndroidPlanet blijft haar gebruikers voorzien van dagelijks nieuws over Android. Naast de actualiteit krijgt de kwaliteit van de nieuwsvoorziening een hogere prioriteit. Dit doet AndroidPlanet middels reviews, ‘howto’s’, koopadviezen en eigen onderzoek naar het gebruik van Androidapparaten.

Het redactieteam is versterkt. De driekoppige redactie gaat aan de slag met Daniël Verlaan als hoofdredacteur. Bovendien zijn er twee nieuwe webredacteuren aangetrokken. AndroidPlanet past goed in de strategische plannen van BigSpark. Peter Geurts, medeeigenaar legt uit: “De overname van deze site moet eraan bijdragen dat we binnen twee jaar de grootste Nederlandse online publisher zijn op het gebied van smartphones.” De andere eigenaar, Otto Hijnen voegt toe: “Begin volgend jaar zal de wereld meer mobiele telefoons dan mensen tellen. Het aandeel Androidgebruikers groeit gestaag door en het potentieel is enorm. We willen Nederland een betekenisvol platform bieden voor beginnende gebruikers en ook de echte Androidgeeks.”

Over BigSpark

BigSpark is een nieuwe online uitgever uit ‘s-Hertogenbosch. Peter Geurts en Otto Hijnen hebben het bedrijf begin 2013 opgericht vanuit hun gedeelde passie voor het ondernemen en het ontwikkelen van betekenisvolle internetconcepten. Dit doet BigSpark reeds met iPhoned.nl en Smartphone.nl. Deze websites worden binnenkort geheel vernieuwd. Nu is ook AndroidPlanet.nl aan het portfolio toegevoegd.